کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

کوالکام روز چهارشنبه گزارش درآمدی سه ماهه‌اش را منتشر کرد که بهتر از تخمین‌های وال استریت بود. این شرکت اعلام کرد در زمینه‌ی مجوزدهی موقت مذاکراتی با هواوی داشته است و به قرارداد خوبی رسیده است و اینکه پیش‌بینی می‌کند درآمد آن با گمان‌های تحلیلگران مطابقت داشته باشد.
با اعلام این خبر، سهام کوالکام، بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی تراشه‌های تلفن موبایل جهان، حدود ۲.۶ درصد رشد داشت و در معاملات پس از ساعات بورس به ۵۱.۴۷ دلار رسید.
این پیش‌بینی باعث کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد بازار ضعیف گوشی‌های هوشمند در چین و دیگر نقاط جهان شد و پس از آنکه چندین تراشه‌ساز، از جمله سامسونگ و اینتل در ماه جاری پیش‌بینی‌های فروش کمتر از انتظاری را اعلام کردند که دلیل اصلی آن هم ضعف اقتصاد چین عنوان شده بود، توانست به صورت مسکن عمل کند.
کوالکام که بیشترین بخش سودآوری‌اش را مدیون مجوزدهی فناوری‌اش به سازندگان گوشی‌های موبایل و دیگر دستگاه‌ها است، اظهار داشت که در قراردادش با هواوی، این شرکت چینی به مدت نه ماه هر سه ماه ۱۵۰ میلیون دلار برای این همکاری پرداخت می‌کند که اولین پرداخت آن هم برای ماه‌های اکتبر، نوامبر، و دسامبر بود. با این کار، این دو شرکت به سمت راه حلی نهایی بر سر مشاجره‌ی مجوز پیش می‌روند.
نگرانی‌های قانونی در طول دو سال گذشته در مورد ارائه‌ی مجوز اثرات سنگینی بر شرکت کوالکام داشته که از جمله‌ی آن‌ها مشاجرات طولانی مدت و هزینه‌بر با اپل و قانونگذاران دولتی بود.
Steve Mollenkof، مدیر اجرایی کوالکام گفت این معامله برای نه ماه آینده همچنان کمتر از چیزی است که کوالکام معتقد است بدهکار می‌باشد، اما معامله‌ی جدید دارای مفاد تقریبا خوبی است.
این روند نشانه‌ی مثبتی برای تجارت مجوزدهی کوالکام است. این شرکت اظهار داشت در حال حاضر ۳۵ مشتری برای برنامه‌ی مجوز 5G آن ثبت نام کرده‌اند و انتظار دارد این تجارت بین ۱ تا ۱.۱ میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه‌ی ژانویه، فوریه، و مارس شرکت به ارمغان بیاورد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه