گوناگون
الناز فرجی۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

جمعیت جهان در حال بیشتر شدن است و ما از زمین های بیشتری استفاده میکنیم تا غذای بیشتری به وجود بیاوریم. پس چه اتفاقی میافتد وقتی کشاورزی سنتی دیگر نتواند جوابگوی گرسنگان باشد؟ بر طبق گفته های فیلیپس ، پاسخ این مشکل میتواند مزارع داخلی و زیر سقف باشد که گیاهان را با LED رشد میدهند. این شرکت به تازگی مزرعه ی داخلی GrowWise City خود را در هلند افتتاح کرده است و امکاناتش این پتانسیل را دارند تا روش زراعت ما را دچار انقلاب و دگرگونی کنند. و شاید مشکل گرسنگی در جهان را هم حل کنند.
در ساختمان 2500 فوت مربعی با قدرت LED، دانشمندان فیلیپس در حال کار کردن برای ساختن  " دستور العمل رشد با نور LED " اند . بنابراین کشاورزان آینده قادر خواهند بود تا بذر های تازه و سالمی را تمام طول سال بکارند . بدون هیچ خاک یا نور خورشیدی.


GrowWise City  محیط سالمی است که اجازه ی هیچ نور طبیعی یا هوایی را نمیدهد. به جایش مزرعه یک سیستم LED قابل تنظیم متصل شده را به کار میگیرند که نور های خاصی فراهم میکند که هر گیاهی را هدف میگیرد و به نیاز های رشد ایده آل هر کدام توجه میکند.  و گیاهان و محصولات تازه ای را تولید میکند که کاملا ارگانیک و بدون مواد سمی اند.
مرکز تحقیقات از چارچوب های رشد 4 لایه ی مکانیزه شده در 8 اتاق جوی تشکیل شده است. هر کدام از این لایه های چارچوبی از LED نیروی سبز(GREEN POWER) فیلیپس استفاده میکنند که مخصوص رشد بذر ها است. و میتواند طوری تنظیم شود که مناسب رشد تک تک گیاهان شود. هم اکنون ، محققان فیلیپس در حال تمرکز بر روی دستورالعمل های نور برای گیاهان برگدار ارتقا یافته اند ، همچنین توت فرنگی ها و گیاهان دیگر ، و آنها به زودی به سطحی میرسند که بتوانند بذر های کربوهیدراتی بهتری مانند گندم و سیب زمینی رشد دهند. گاس ون فلتز ، سرپرست جهانی کشاورزی شهری فیلیپس در روزنامه ای گفت : " هدف ما توسعه ی تکنولوژِی ای است که غذایی خوشمزه ، سالم و با دوام را در هر جای دنیا تولید کنند. تحقیقی که ما انجام میدهیم، تولید غذای محلی را در سطح جهانی ممکن میسازد، اتلاف را کاهش میدهد، فواصل غذایی را محدود میکند و از هیچ زمین و آبی استفاده نمیشود."


ولی همانطور که قبل تر ذکر کردیم، موضوع فقط غذای سالمتر و خوشمزه تر نیست. فیلیپس در حال حل کردن مشکلات جهانی مانند گرسنگی است. و به دنبال راهی ممکن تر برای رشد غذا میگردد . مخصوصا زمانی که منابع رو به کاهش رفتند. هدف نهایی کمپانی توسعه ی این تکنولوژی است تا مزارع داخلی میسر تر شوند و بشود آن ها را در شهر های شلوغی که آب،انرژی و یا زمین زیادی ندارند ، به کار برد.
ساختمان هلند در حال کار کردن است و حدود 10000 محقق در آنجا ، سخت در حال کار کردن بر روی تکنولوژی growwise city اند تا غذای بهتری برای همه بسازند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برند فیلیپس برای ماه آینده یک بلوری اچ دی قوی با قیمت 400 دلار روانه بازار میکند