ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ دي

به گزارش تماس‌نیوز، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در نشست با نخبگان و فعالان حوزه‌ی ICT استان کرمان گفت: اقتصاد دیجیتال یا ICT در دنیا به شدت در حال رشد است و این اقتصاد در کشور ما درسال گذشته یک سبد 40 هزار میلیارد تومانی بود که باید تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه به 120 هزار میلیارد باید برسد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور رونق اقتصادی یعنی خلق ثروت حداکثری از ظرفیت‌های کشور است که همواره مورد تاکید رهبری در سال‌های گذشته بوده است.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است و این به معنا اقتصاد مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و نیروی انسانی است، اظهار کرد: در نسل چهارم دانشگاه‌ها که شامل نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت است پس از نسل‌های اول و دوم و سوم با عناوین آموزش، پژوهش و فناوری، می‌توان با جمعیت دانشجو به عنوان سرمایه، نظام خلاقیت در اقتصاد ایجاد کرد.
براری با اشاره به اینکه دانشجو امروز ظرفیت نظام است و باید تلاش کنیم این ظرفیت به تهدید تبدیل نشود، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه‌ی استان‌ها بیکاری قشر دانشجو است پس چگونگی خلق این اقتصاد از اهمیت به سزایی برخوردار است.
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه توسعه‌ی ‌ICT سبب تسریع گسترش اقتصاد دیجیتال خواهد بود، خاطر نشان کرد: این اقتصاد عرصه‌ای نوین و مناسب جهت فعالیت و سرمایه‌گذاری است به گونه‌ای که تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۰ درصد اقتصاد جهان در حوزه‌ی خدمات بوده که ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مهم‌ترین محرک این اقتصاد است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه