تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

سگ های رباتی که بتوانید از راه دور کنترلشان کنید  قطعا جالب هستند اما نسبت به وسائل خودکارمدرن، پایین تر از حد انتظار ما هستند . چیزی که ما واقعا میخواهیم یک حیوان خانگی است که نیازی به قدم زدن ندارد اما وقتی صدایش کنید می آید . شش ماهی میشود که ما CHiP را شناختیم . یک ربات 199 دلاری که موفقیتی چشمگیر در  Indiegogo داشت و 178000 دلار را تنها از 1000 حامی بدست آورد . اما فرایند توسعه کند بوده و WowWee در حرکتی عاقلانه از زمان و بازخورد حامیان استفاده کرد تا کارهایی مهم انجام دهد . مهم ترین آنها برعکس شدن کنترل صدا بود .  سال گذشته که با WowWee صحبت کردم ، خبرنگار شرکت گفت که نه تنها صدا در برنامه طرح نبود، بلکه حتی وقتی  به سگ رباتی اضافی شد مفید نبود . حالا همه چیز تغییر کرده است . صدا بخش مهمی است که با آن میتوانید با chip ارتباط برقرار کنید ، گرچه نیاز به تشخیص صدا ندارید تا محیطش ، دنبال کردنش یا عکس العملش به دارنده خود را ببینید . این سگ رباتی آگاهی 360 درجه دارد . به لطف مادون قرمز و دیگر سنسور های بدن کوچکش . به لطف چرخ های مخصوصش میتواند در هر مسیری حرکت کند و اگر مالک آن بند هوشمند را پوشیده باشد ، به طور خودکار صاحبش را دنبال میکند و به فشار دکمه ها پاسخ میدهد که نوعی سیستم تایید است .
با این حال ، حامیان نشان دادند که هوش بیشتری از chip انتظار دارند  . آخرین نمونه ی اولیه  ای که من امتحانش کردم ، نتیجه ی مستقیم این بازخورد است . در حالیکه شما فرایند طبیعی زبان را در chip پیدا نمیکنید ، ولی  میتواند به عبارت های اولیه و نام ها از طریق عبارت "سلام چیپ" ( یا هر نامی که به او بدهید ) پاسخ گوید ، بعد از آن پارس میکند تا بفهمید که او گوش میکند ، و سپس به 12 فرمان صوتی از قبیل "بنشین "  ، " بیا بازی کنیم " ، "بگیر" و "بیا برقصیم " پاسخ میدهد .
اگر بگذارید که صدایتان را ضمیمه ی خود کند دیگر بدون شنیدن نامش هم جواب میدهد ، اما مدیر اجرایی wowwee ، دیوید سافر گفت که اگر از نام استفاده کنید پاسخش مشمول تر خواهد بود . به هر حال این ربات همیشه گوش میکند . در طول دموی من ، نمونه ی اولیه ی چیپ به نظر میرسید که 70 درصد گفته های مرا میشنود .
سگ رباتی جدید  WowWee ، چیپ توانایی های جدیدی پیدا کرده است . داستانش را دنبال کنید .
چیپ توانایی های هوشی دیگری هم دارد که تیم wowwee در حال اصلاح آن هستند ، مانند بازی فوتبال با توپ مخصوص خودش ، حرکات یوگا و توانایی پیدا کردن و قرار گرفتن در شارژر خودش . در یک نمایش مختصر ، این ربات خیلی عالی همه ی این کارها را انجام داد .
wowwee به من در مورد توانایی های جدیدش هم گفت ، چیپ میتواند با یک بار شارژ به  صورت انفرادی کل روز را بازی کند .  به دلیل پیش سفارش های آینده اش این کمپانی همچنین از indiegogo به یک شریک خرده فروش بزرگتری رو آورده است ، آمازون. تا زمانی محدود 199.99 دلار برای شما یک سگ ، بند هوشمند ، توپش و یک بند هوشمند دیگر برای اعضای دیگر خانواده تان به همراه دارد . تا آنها هم بتوانند با چیپ بازی کنند .سوال مهم این است که چیپ چه زمانی به بازار میرسد ، سافر فکر میکند که اواخر تابستان ( آمازون میگوید 30 ام آگوست ) اما همچنین میگوید که ممکن است تا اکتبر تاخیر داشته باشد . حتی بعد از اینکه چیپ روانه ی بازار شد ، wowwee به توسعه و بالا بردن سطح آینده و به روز رسانی های چیپ و توپ همراهش ادامه خواهد داد . برای طرفداران رباتیک این خیلی خوب است . میتوانید صبر کنید ، wowwee در حال هوشمند تر کردن چیپ است .

برچسب هاRobot dog
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان