گوناگون
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

با اینکه هنوز فناوری 4G LTE-A جای خود را آن طور که باید در کشورهای توسعه یافته باز نکرده، اما اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) برخی از مشخصه های نسل جدید اینترنت همراه را اعلام کرده است.
در تاریخ 10 تا 18 ژوئن 12 نماینده بر روی مشخصات اینترنت نسل پنجم به مذاکره نشستند. در نتیجه ITU تصمیم گرفت حداکثر سرعت اینترنت ارائه شده در این فناوری جدید 20 گیگابیت بر ثانیه باشد که در این صورت حدود 20 برابر سریعتر از حداکثر سرعت اینترنت شبکه های 4G LTE خواهد بود.


البته چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که سرعت مذکور تنها سرعت اسمی این فناوری می باشد و احتمالاً در عمل سرعتی به مراتب پایین تر را شاهد خواهیم بود. در حال حاضر بالاترین سرعت اینترنت در LTE متعلق به فناوری LTE Cat 9 می باشد که سرعتی معادل 300 مگابیت بر ثانیه را ارائه می کند که بسیار کمتر از حداکثر سرعت اسمی 1 گیگابیتی شبکه های 4G است. بدین ترتیب با عرضه اینترنت نسل پنجم می توان اطلاعات را با سرعتی به مراتب بیشتر از 300 مگابیت بر ثانیه انتقال داد و احتمالاً کاربران قادر خواهند بود یک فیلم کامل اچ دی را تنها در یک یا چند ثانیه دانلود نمایند!
شبکه های 5G همچنین به اینترنت اشیاء نیز اهمیت خواهند داد. به گفته ITU این شبکه های قادرند در شعاع 1 کیلومتر مربعی، بیش از 1 میلیون دستگاه اینترنت اشیاء را با سرعتی معادل 100 مگابیت بر ثانیه متصل نگه دارند.
ITU انتظار دارد اولین دمو از شبکه های نسل پنجم در جریان المپک 2018 کره جنوبی قابل ارائه باشد و نسخه تجاری آن نیز در سال 2020 در دسترس سرویس دهندگان قرار گیرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

SK Telecom, Ericsson و Qualcomm در تلاش برای ایجاد شبکه‌ی مشترک 5G