امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

شرکت امنیتی G Data گزارش کرد در هر 10 ثانیه بدافزارهای جدید اندرویدی کشف می‌شود. با این سرعت، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳.۵ میلیون فایل‌های اندرویدی مخرب به وجود بیاید. سطح تهدید برای کاربران دارای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی همچنان بالاست. در کل کارشناسان امنیتی G Data حدود ۳.۵ میلیون بدافزار جدید اندرویدی برای سال 2017 انتظار دارند.
این شرکت اعلام کرد از آنجا که تنها تعداد کمی از کاربران از آخرین نسخه‌های اندروید استفاده می‌کنند، میزان ریسک بالاست. فقط ۴.۹ درصد از کاربران از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نسخه‌ی 7 اندروید که از آگوست 2016 در دسترس قرار دارند، استفاده می‌کنند. 20 درصد همچنان نسخه‌ی 4.4، 32 درصد نسخه‌ی 5 و ۳۱.۲ درصد اندروید 6 سیستم‌عامل گوشی‌هایشان می‌باشد.
مشکل در اینجاست که نسل سوم تأمین‌کنندگان با سیستم‌عامل‌های جدید برای دستگاه‌های قدیمی سازگار نیستند.
لازم به ذکر است که شرکت G Data نرم افزارهای ضد ویروس برای اندروید به فروش می‌رساند. علاوه بر اینها تعدادی از این بدافزارها به فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های نسل سوم خاصی محدود خواهند شد و درصد زیادی از آن‌ها تنها جنبه‌ی تبلیغاتی دارند؛ آزاردهنده هستند اما خطرناک نیستند.
توصیه‌ی کارشناسان این است که همیشه دستگاه‌هایتان را تا حد امکان به‌روزرسانی کنید، اپلیکیشن‌ها را تنها از Google Play Store دانلود کنید. هرگز فایل های پیوست شده‌ای که انتظارشان را ندارید باز نکنید، حتی اگر به نظر بیاید توسط یک مخاطب آشنا ارسال شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه