تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

دوربین360 درجه و واقعیت مجازی (VR) یک دروغ کوچک بوده است که اکنون مثل یک گلوله برفی بزرگ و بزرگتر می شود! با گسترش یافتن VR، حرکت گسترده ای در جهت ساختن محتوای مناسب برای آن در جریان است.


کاربران می خواهند محتوای مناسبی برای تماشا با دوربین های واقعیت مجازی گران قیمتشان داشته باشند، حال آن که شرکت ها و سازندگان محتوا در حال گمراه ساختن مردم هستند.


در واقع بسیاری از ویدیو های 360 درجه بر روی هدست های VR قابل مشاهده هستند، و یک دید همه جهته را نیز فراهم می سازند. اما آن ها یک VR واقعی نیستند، و تنها یک تصویر دوبعدی هستند که هیچ عمقی ندارند.


پس از مشاهده چندین ویدیو با دوربین های Vuze، به این نتیجه رسیدم هر ویدیویی که بخواهد واقعاً در دسته دوربین های 360 درجه قرار بگیرد، باید یک عمق 3D برجسته داشته باشد. دوربین های سری HumanEyes این شرکت، کمی بزرگتر از دستگاه پخش تلویزیونی اپل هستند و 800 دلار قیمت دارند. بر خلاف بسیاری از دوربین ها که به اشتباه VR نامیده می شوند (چرا که تنها دو دوربین کروی دارند)، دوربین های Vuze هشت دوربین دارند: دو تا در هر کدام از چهار گوشه خود. هر دوربین نیز با کیفیت فول اچ دی فیلمبرداری می کند.


باید در نظر داشت که قیمت این دوربین در مقایسه با دوربین های 30 هزاردلاری فیس بوک یا سایر نمونه های مشابه، بسیار ناچیز است. بین-نان، مدیر عامل Vuze، در این باره بیان کرد که "ما خیلی حریص نیستیم. اگر میتوانستیم این محصول را 600دلاربفروشیم، این کار را میکردیم."


برچسب هاCameraFuzeVR
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

احتمالا Google نخستین عینک واقعیت مجازی‌اش را رونمایی خواهد کرد