گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر

دولت ترامپ در چند هفته باقی‌مانده به تحویل کاخ ریاست جمهوری به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی چینی SMIC را هم پیرو تنش‌های بوجود آمده در روابط میان آمریکا و چین در لیست سیاه شرکت‌های تحریمی قرار داد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همانطور که اوایل ماه جاری اعلام شده بود، وزارت دفاع آمریکا تحریم چهار شرکت چینی دیگر با مالکیت یا تحت کنترل ارتش چین را در دستور کار قرار داده بود و بدین ترتیب تعداد شرکت‌های چینی مشمول این دستور به 35 شرکت رسیدند.
علاوه بر شرکت‌های تولیدکننده نیمه هادی SMIC و شرکت نفتی CNOOC، دو شرکت چینی دیگر شامل ساخت فناوری چین و مشاوره مهندسی بین‌المللی چین هم در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
SMIC گفته است که به تعامل سازنده و آزاد خود با دولت آمریکا ادامه خواهد داد و محصولات و سرویس‌های آن تنها کاربردهای تجاری و غیرنظامی دارند. ضمن اینکه این شرکت هیچ رابطه‌ای با ارتش چین ندارد و هیچ محصولی با هدف نهایی نظامی تولید نمی‌کند.
در ماه جاری، کاخ سفید فرمان اجرایی منتشر کرد که براساس آن قصد داشت با ممنوع کردن سرمایه‌گذاران آمریکایی از نوامبر 2021 از خرید محصولات شرکت‌هایی که در لیست تحریم‌ها قرار داشتند، به آنها دندان نشان دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه