ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين

مقامات استان فریسلند در هلند مجبور شدند تا پوششی که سبب ایجاد موسیقی در بزرگراه مجاور روستای Yelsum شده بود را تخریب کنند. سر و صدای تولید شده از این پوشش خاص بر روی آسفالت، سبب تظاهرات گسترده‌ای از سوی ساکنان محلی شده بود زیرا ملودی ایجاد شده، آرامش مردم آن منطقه را سلب کرده بود.
مقامات استان Friesland هلند تصمیم گرفتند تا شهر لیواردن را به‌ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2018 انتخاب نمایند. آن‌ها برای این کار طرح جاده‌ی موسیقی را که با کمک ابزار خاص نصب‌ شده بر روی آسفالت جاده، ملودی سرود ملی این کشور را می‌نواخت، در محدوده‌ی در روستای محلی Yelsum اجرا کردند.
اما مشکل اینجا بود در صورتی‌ که ماشین شما با سرعتی بیش از 60 کیلومتر بر ساعت از آن عبور می‌کرد، حرکت لاستیک خوردو بر روی آسفالت، صدای ناهنجاری را تولید می‌کرد. به گفته‌ی مقامات محلی، این طرح به‌ منظور ایجاد انگیزه‌ی رانندگانی بود که با سرعت‌ بالا حرکت می‌کردند، زیرا برای گوش دادن به ملودی مجبور به کم کردن سرعت خودروی خود می‌شدند.
هزینه‌ی ساخت این جاده، 80 هزار یورو برآورد شده است اما گویا مقامات در ساخت این جاده موزیکال، ساکنان محلی آن منطقه را در نظر نگرفته بودند. واقعیت این است که هنگام عبور هم‌زمان چندین خودرو از این جاده، موزیک به یک‌ صدای شکنجه‌آور تبدیل خواهد شد، در نتیجه ساکنان محلی در طول روز ساعت‌ها مجبور به شنیدن این صدا خواهند بود.
جالب اینجا است که در همین منطقه از استان Friesland، پایگاه هوایی سلطنتی کشور هلند قرار دارد اما هواپیماها در این پایگاه به دلیل عدم ایجاد مزاحمت برای ساکنان تنها تا ساعت ۵ پروازهای خود را انجام می‌دهند. این در صورتی است که این جاده در طول شب نیز مزاحم خواب ساکنان شده است. مقامات محلی به دلیل پیگیری‌های ساکنان این روستا طی مدت چهار روز مجبور به تخریب این پروژه شدند تا آرامش مجدداً به این منطقه باز گردد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه