گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

دانشمندان به تازگی جستجوی گسترده‌ای را در سیستم های ستاره ای دیگر برای یافتن سیاره ی دو قلوی زمین آغاز کرده اند. آن چه که قابل توجه است نه تنها دانشمندان فیزیک نجوم بلکه محققان مستقل و آماتورها نیز به دنبال یافتن سیاره ی مشابه کره‌ی خاکی ما می باشند.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دانشمندان بریتانیایی، آنها آماده ی شروع جستجو و کاوش خود در مقیاس بزرگ می‌باشند. بر این اساس از تمامی متخصصین و حتی از آماتور ها و همه ی کسانی که از تجهیزاتی حرفه‌ای مانند تلسکوپ های قوی می‌باشند و بر روی  سیستم‌های ستاره‌ای مطالعه می‌کنند خواسته‌اند تا مشاهدات خود را برای رصد خانه‌ی علمی ارسال کنند. محققان بریتانیایی گزارش دادند که در حال حاضر میزان زیادی از داده ها برای آن‌ها ارسال شده که متاسفانه بررسی آن‌ها در کوتاه مدت امکان امکانپذیر نمی‌باشد، در نتیجه این گروه از دیگر متخصصین در این زمینه درخواست کمک کرده‌اند.
محققان معتقدند که بدون شک سیاره ی دیگری در جهان هستی وجود دارد که از بسیاری جهات شبیه به زمین و از همه مهمتر، ممکن است موجودات زنده در این سیاره وجود داشته باشند. پیش از این دانشمندان در مورد وجود یک "دوقلو" برای خورشید خبر دادند که احتمالا مدت ها پیش در کهکشان راه شیری وجود داشته‌ است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه