ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

به گزارش پیوست، دیجی‌کالا در آستانه ورودش به بازار بورس از جزئی‌ترین گزارش تجارت الکترونیکی کشور پرده برداشت. گزارشی که نشان می‌دهد بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین کشور در حالی به عنوان اصلی‌ترین شرکت نوآور به تالار شیشه‌ای بورس نزدیک می‌شود که ۲۶ میلیون بازدید ماهانه دارد و  و فروش خالص ریالی آن در ۸ سال گذشته به طور متوسط هر سال ۱۱۲ درصد رشد داشته است.
دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین خرده‌فرشی آنلاین امروز (۳۰ تیر) اولین گزارش سالانه خود را به صورت عمومی منتشر و در اختیار رسانه‌ها گذاشت. البته این گزارش به روزرسانی شده نسخه گزارش شش ماه اول سال ۹۸ دیجی‌کالا است که آذر ماه سال گذشته و در مراسمی از آن رونمایی شد. بنابراین اطلاعات گردآوری شده در این گزارش چندان تفاوت قابل توجه‌ای با گزارش سال گذشته این شرکت ندارد.
این گزارش که توسط دپارتمان هوش تجاری دیجی‌کالا استخراج شده، به دنبال پاسخ برای این سوال است که رفتار خرید کاربر و مصرف‌‌کننده ایرانی در فضای آنلاین سال ۹۸ چگونه بوده است. به باور دیجی‌کالا این گزارش به بیش از ۶۰ هزار کسب‌وکار ایرانی که محصولات خود را از طریق این سرویس در اختیار مردم در سراسر کشور می‌گذارند، کمک می‌کند تا فرآیند‌های فروش و عرضه کالاهای خود را بهینه کنند. یکی از نکاتی که جای خالی آن در این گزارش احساس می‌شود،‌ اشاره به وضعیت خرید آنلاین به کمک  دیجی‌کالا در یک ماه پایانی سال و با شروع ویروس کروناست.
دیجی‌کالا امروز و در آستانه ۱۴ سالگی خود در حالی اولین گزارش جامع و سالانه خود را منتشر می‌کند که تنها یک خرده فروشی آنلاین صرف نیست و زیر مجموعه‌های مختلف دیگر نیز به این شرکت بزرگ فعال در حوزه تجارت الکترونیکی کشور اضافه شده است.  فروشگاه‌ کتاب الکترونیکی و صوتی فیدیبو، فروشگاه پوشاک دیجی‌استایل، سوپر مارکت آنلاین (Digikala Fresh)، زیرساخت پرداخت الکترونیکی دیجی‌پی، مرکز نوآوری دیجی‌کالا نکست، سرویس‌های تبلیغات آنلاین و آفلاین، لجستیک،‌ سرویس‌های ابری و محتوایی و … از جمله سرویس‌هایی است که در چند سال گذشته به خانواده دیجی‌کالا اضافه و دامنه فعالیت این خرده فروشی آنلاین را گسترده‌تر کرده است.
ادغام سرویس ادرو، پلتفرم فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال در تیم خرده فروشی آنلاین دیجی‌کالا و سرمایه گذاری در استارت‌آپ کمدا در اواخر سال ۹۸ از دیگر فعالیت‌های دیجی‌کالا برای وسعت دادن به دامنه فعالیتش در بازار تجارت الکترونیکی کشور بوده است. دیجی‌کالا افتتاح مرکز پردازش کالای دانش در تهران را یکی از اصلی‌ترین نقطه قوت خود می‌داند که براساس ادعای این شرکت یکی از بزرگترین مراکز پردازش کالا در خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می‌آید. این مرکز با مساحت ۵۰ هزار متر مربع، ظرفیت انبارش ۵ میلیون قلم کالا و ظرفیت پردازش ۵۰۰ هزار کالا در روز را دارد که دیجی‌کالایی‌ها معتقدند با این وسعت و قدرت در پردازش کالا قابل مقایسه با پیشروترین نمونه‌های جهانی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه