ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳ اسفند

رئيس صدا و سیما با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی و شبکه‌ی اينترنت و الزامات آن گفت: در چند سال اخير درخصوص شبکه‌ی اينترنت و فضای مجازی هوشياری نسبی به وجود آمده و گام‌هايی براي ساماندهی آن برداشته شده است اما گام برداشته شده کافی نيست و تا رسيدن به نقطه‌ی مطلوب فاصله زياد است.
رئيس سازمان صداوسيما تصميم‌گيری درخصوص شبکه‌ی اينترنت و راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات را زيربنای ساماندهی فضای مجازی دانست و تصريح کرد: رسانه‌ی ملی آماده است تا با تمام توان در اين زمينه با دستگاه‌های مسئول همکاری و از رونق کسب‌وکار و توسعه‌ی اقتصاد فرهنگ در فضای مجازی حمايت کند.
دکتر عسکري به بالا بردن کيفيت پيام‌رسان‌های داخلي تأکيد کرد و افزود: براي حمايت از فضاي مجازی و به‌ ويژه شبکه‌های اجتماعی بايد پيام‌رسان‌های داخلی را تقويت کرد تا تسهيلات مناسب، با سرعت بالا، بلند مدت و اطمينان‌آور در اختيار کاربران قرار دهند.
ابوالحسن فيروزآبادی، رئيس مرکز ملی فضای مجازی نيز در اين ديدار به فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی براي بهره‌برداری مفيد از فضاي مجازي تأکيد و تصريح کرد: از مهم‌ترين برنامه‌های ما حمايت فنی و مالی از پيام‌رسان‌های داخلی است تا آن‌ها بتوانند نياز مخاطب داخل را تأمين کنند.
دبير شورای عالی فضای مجازی با بيان اينکه پيام‌رسان‌های خارجی بايد در چارچوب الزامات و مقررات کشور فعاليت کنند، گفت: براي اينکه مردم به سمت پيام‌رسان‌های داخلی بيايند و بيش‌تر از آن‌ها استفاده کنند هم بايد اقناع شوند و هم بايد اين پيام‌رسان‌ها کيفيت خود را بالاتر ببرند.
فيروزآبادی وجود اتفاق‌ نظر ميان ارکان مختلف حاکميت را برای ساماندهی فضای مجازی ضروری دانست و افزود: رسانه‌ی ملی توانست در زمينه‌ی تبيين لزوم ساماندهی پيام‌رسان‌ها در فضای مجازی خيلی خوب عمل کند و اين جای تشکر و تقدير دارد.
دبير شورای عالی فضای مجازی به حمايت صداوسيما از کسب‌وکارهای داخلی در حوزه‌ی فضای مجازی تأکيد کرد و گفت: اميدواريم با همکاری رسانه‌ی ملی و ديگر دستگاه‌های مسئول بتوانيم کار مؤثری در ساماندهی فضای مجازی انجام دهيم و منافع آن شامل حال کشور شود.
در اين نشست معاونان و مديران سازمان صداوسيما و مرکز ملی فضای مجازی به بيان ديدگاه‌های خود پرداختند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه