ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش ilna، در شرایطی که نرخ پایین بسته‌های اینترنت تلفن همراه، عرصه رقابت را برای اپراتورهای ثابت تنگ کرده بود اما تصمیم پر ریسک اپراتور غالب، آرامش و رقابت سالم را به صنعت ICT هدیه داد. شاخص ضریب نفوذ «اینترنت ثابت» در حالی طی سال‌های اخیر به واسطه فعالیت گسترده و پوشش همه جانبه اپراتورهای موبایل با افت و خیزهای بسیاری مواجه شده که به نوعی حامل پیامی مبنی بر علاقه‌مندی کاربران اینترنت به استفاده بیشتر از تلفن همراه است.
اما همواره طی چندین سال اخیر، رکود در بازار ارتباطات اینترنتی ثابت در مقابل رشد و رونق «اینترنت موبایل» بوده است؛ به نحوی که بر اساس آخرین آمار رسمی منتهی به آذر ماه سال گذشته حدود ۸۸.۹ میلیون مشترک تلفن همراه در کشور فعال بوده و ضریب نفوذ ۱۰۸.۰۹ درصدی را به ثبت رسانده است.
بر اساس همین آمار، از مجموع ۶۶ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۷ مشترک اینترنت پهن باند کشور، ۵۵ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پهن باند موبایل هستند که ۶۷.۹۷ درصد ضریب نفوذ را شامل می‌شود و مابقی نیز در رده مشترکان پهن باند ثابت قرار می‌گیرند.
در واقع شروع افت و خیزهای حوزه ارتباطات ثابت را باید هم‌زمان با آزادسازی تکنولوژی نسل‌های ارتباطی در پروانه اپراتورهای سیار یا به نوعی «پایان انحصار ارائه خدمات 3G توسط رایتل» دانست؛ در آن موعد اپراتورهای اصلی کشور به سرعت تکنولوژی‌های روز دنیا را در بستر شبکه خود پیاده‌سازی کردند و گوی رقابت در حوزه خدمات دیتا را از سایر بازیگران صنعت ربودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه