تکنولوژی
بهناز زادبخش۹:۲۳ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

نمایشگاه خودروی پاریس، به صنعت خود روسازی پیام داد که آینده خودرو ممکن است زودتر از آنچه فکر می کنید اتفاق بیافتد.
بین تولیدکنندگان فرانسوی، طراحی پیش نمونه اولیه رنو برقی «ترزور»، خودرویی کاملا برقی با قدرت اسب بخار بالا، همراه با یک کوپه دارای دو صندلی، باعث شده تا خودرو سازان فرانسوی مدعی شوند که طراحی ازاین نوع ، اتومبیل های دهه بعد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سیتروئن - تولید کننده فرانسوی دیگر نیز با سیتروئن « سی اکسپرینس» و موتوردوگانه سوز یا هیبرید در معرض دید عموم قرارگرفت.                                                            
مرسدس تقریبا شش متری، به نام «مایباخ شش»، غول ماشینهای آلمانی، با کوپه دونفره لوکس نیز در نمایشگاه با حضور خود چشم طراحان شرکت بنز را به خود خیره کرد. گویی اینجا پایان تکنولوژی است.                                                                                                           
"الکس گوی"، سردبیر یک وب سایت خودرو می گوید: « اما نشان دادن این همه ابتکار پر هزینه چه اهمیتی دارد؟ تخیل و نوآوری حد و مرزی ندارد. زیرا همیشه مقررات و قانونها هستند که مرزهای عملی را تعیین می کنند، مانند قوانینی که برای ایمنی چراغها و ارتفاع آنها گذاشته می شوند. اما خودروی مبتکرانه ظرفیت های بالقوه یک خودرو را نشان می دهد و اینکه طراحی و ساخت اتومبیل در صورت وجود امکانات و فضا تا کجا میتواند ادامه داشته باشد.»
تویوتا در برند لکسوس، تولیدات لاکچری خود، لکسوس «یو ایکس» را عرضه کرده است. که دارای صندلی متحرک بوده و به گفته طراحان آن، این نوع صندلی به تثبیت حرکت سر سرنشین کمک می کند.
خودروسازان ژاپنی برند "میتسوبیشی" از سری "جی تی –وی" نیز "نمونه جدید "اس یو وی" را به عنوان آخرین طراحی ارائه دادند که منعکس کننده یک روند رو به رشد برای ماشین های الکتریکی بوده است.
سر دبیر مجله "اتوکار"،"جیم هالدر"گفت: « تکنولوژی خودروی برقی در واقع با شتاب زیادی رو به رشد است و سازندگان خودرو هم می بینند که مشتریان مشتاق به خرید ماشین های برقی هستند.
میان بسیاری از طراحی های مربوط به آینده، "تویوتا اف سی وی پلاس" دارای یک نیروگاه درونی است که در آن ازهیدروژن فشرده به عنوان منبع سوخت استفاده می شود که قابل استفاده جهت سوخت خانگی یا ماشین های دیگر خواهد بود.
نمایشگاه خودروی پاریس تا ۲۵ مهر، ۱۶ اکتبرادامه دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه