گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۲ فروردين

به گزارش سیناپرس، دولت مصر به‌منظور تشویق مردم جهان برای ماندن در خانه، امکان بازدید مجازی از اهرام، معابد و سایر آثار باستانی این کشور را فراهم کرده است.
در پی همه‌گیری ویروس کرونا در گوشه و کنار جهان، بسیاری از کشورها سیاست قرنطینه و فاصله‌گیری اجتماعی و فیزیکی را در پیش‌گرفته و از شهروندان خود درخواست کرده‌اند حتی‌المقدور در خانه باقی‌مانده و از تردد در خیابان‌های شهر خودداری کنند.
در این میان سیاست‌های تشویقی متعددی برای ترغیب مردم به ماندن در خانه از سوی مراکز دولتی و خصوصی اتخاذشده است که از آن جمله می‌توان به رایگان کردن دسترسی به بسیاری از وب‌سایت‌های تفریحی و سرگرمی و سایت‌های پخش فیلم و آثار سینمایی اشاره کرد.
در این میان یکی از نخستین مراکزی که برای مقابله با کرونا تعطیل‌شده‌اند، مراکز میراث فرهنگی و موزه‌ها و آثار تاریخی بودند. این موضوع با ابتکاری جالب همراه شده و بسیاری از موزه‌ها و مراکز تاریخی اقدام به ارائه رایگان تورهای گردشگری مجازی کردند.
در همین راستا وزارت جهانگردی و آثار باستانی مصر اخیراً خبر از آغاز به کار سری دوم تورهای بازدید مجازی از اهرام، موزه‌ها و مقابر باستانی این کشور داد. در این تورهای مجازی بازدیدکنندگان می‌توانند از آثار مختلف باستانی مصر بازدید کرده و به‌تازگی امکان بازدید مجازی از مقبره ملکه مره‌ سانخ سوم (Queen Meresankh III) نیز برای بازدیدکنندگان از سراسر دنیا فراهم شده است.
این پروژه با همکاری وزارت جهانگردی و آثار باستانی مصر و چند موسسه علمی و باستان‌شناسی مختلف در حال انجام بوده و به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که مردم جهان را قادر می‌سازد از خانه‌های خود به مصر باستان سفرکرده و از زاویه دید دوربین و با زاویه دید 360 درجه در این مراکز حرکت کرده و گوشه و کنار آن را جستجو کنند.
ملکه مره سانخ سوم نوه فرعون خوفو، سازنده هرم بزرگ جیزه و همسر خفره (Khafre) بود. معبد و زیارتگاه منحصربه‌فرد وی در زیرزمینی (با نام G 7530-7540) قرار داشته و صحنه‌های زیبایی در آن حک و نقاشی شده است. این تصاویر عمدتاً به ملکه و خانواده او و همچنین خدمتگزاران، صنعتگران و کاهنان برگزارکننده مراسم تشییع‌جنازه اختصاص دارد.
 از طریق این وب‌سایت می‌توانید وارد تورهای مجازی مصر باستان شده و علاوه بر موزه‌های مختلف این کشور، از آثار باستانی شهرهای اسکندریه، قاهره و اهرام سه‌گانه جیزه دیدن کنید.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه