گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۹ مهر

سوئد هم اعلام کرد مشارکت هواوی و ZTE در مزایده شبکه های 5G این کشور که قرار است ماه آینده برگزار شود، ممنوع است و به جرگه سایر کشورهای اروپایی که نقش تامین کنندگان چینی را محدود کرده اند، پیوسته است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتوری پست و مخابرات سوئد (PTS) اعلام کرده است که شرایط صدور پروانه های جدید براساس ارزیابی های نیروهای مسلح و سرویس امنیتی صورت گرفته که براساس اعلام آنها چین یکی از بزرگترین تهدیدهای سوئد به شمار می رود.
دولت های اروپایی کنترل های سخت گیرانه تری را روی شرکت های چینی در ساخت شبکه های 5G تلفن همراه در پیش گرفته اند. این کنترل ها و محدودیت ها در نتیجه فشارهای دیپلماتیک وارده از سوی واشینگتن است که معتقد است تجهیزات هواوی برای جاسوسی توسط پکن مورد استفاده قرار می گیرند.
هواوی بارها به شکل های مختلف چنین اتهاماتی را رد کرده و اعلام کرده است که فعالیت هایش تهدیدی برای امنیت ملی کشورها نخواهد بود.
بریتانیا هم در ماه جولای به عنوان یکی از اولین کشورهای اروپایی بود که دستور داد تمامی تجهیزات هواوی از شبکه 5G این کشور باید تا سال 2027 کاملا حذف و جایگزین شوند.
هواوی و ZTE هنوز به تصمیمات اخذ شده از سوی سوئد پاسخ نداده اند اما این نکته جالب توجه است که این کشور خانه اریکسون، یکی از بزرگترین تامین کنندگان اروپایی تجهیزات مخابراتی به شمار می رود.
این درحالی است که اریکسون برخلاف نوکیا توانسته بخش هایی از قرارداد راه اندازی شبکه 5G هر سه اپراتور تلفن همراه چین را طی مزایده ای ببرد و مسوولیت تامین تجهیزات آنها را برعهده گرفته است. بر همین اساس، ممکن است ادامه فعالیت آن با اپراتورهای چینی در صورت اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دولت چین در معرض خطر قرار بگیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه