تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

آیا از تایپ کردن پیام هایتان خسته شده اید؟ پس حتما خوشحال می شوید که بدانید یک صفحه کلید جدید اندرویدی طراحی شده است که با  صدای شما کار می کند. این برنامه که توسط کمپانی Baidu طراحی شده است، امروز رونمایی گردید. از این کمپانی معمولا به نام گوگل چین یاد می شود.
این کمپانی تیمی متشکل از محققان دانشگاه استندفورد تشکیل داد تا نشان دهد تکنولوژی تشخیص گفتار آنها سه برابر سریعتر از تایپ کردن به انگلیسی و نرخ خطای آن 20 درصد کمتر از اپلیکیشن های قبلی است. برای رسیدن به این نتیجه، سیستم Deep Speech 2 این کمپانی با 32 ارسال کننده پیام که بین 19 تا 32 ساله بودند به رقابت پرداخت. نیمی از این افراد چینی بودند و به زبان چینی تایپ می کردند، در پایان این تحقیق در کمال شگفتی اثبات شد که سیستم تشخیص گفتار Baidu به اندازه 2.8 بار سریعتر از ارسال کننده های پیامی است که به زبان چینی تایپ می کردند و نرخ خطای آن نیز 63.4 درصد کمتر است.
تشخیص صدا در کیبورد پدیده جدیدی نیست و سالهاست که گوگل این امکان را در کیبوردها فراهم آورده است. اما با این اپلیکیشن جدید درصد تشخیص بدون خطا، بسیار بالاتر بوده و عملیات تشخیص گفتار بسیار سریعتر انجام می شود و به محض اینکه شما جمله خود را بیان می کند با کمترین درصد خطا گفتار مورد نظرتان بر روی صفحه نمایش پدیدار می شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه