ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ آذر

به گزارش مهر به نقل از مرکز تحقیقات مخابرات ایران، در راستای اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقا خط و زبان فارسی در فضای مجازی و فراهم‌سازی بسترهای توسعه‌ی آن، طرح ملی «رایازبان فارسی» با هدف تامین و ارتقای زیرساخت‌های تقویت خط و زبان فارسی و توسعه‌ و رونق بازار خدمات بومی، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به‌کار کرد.
در این راستا حمایت از بخش خصوصی، تدوین مدل‌های حمایتی متنوع، تامین زیرساخت‌های هزینه‌بر توسعه‌ی خدمات و توجه به توان‌خواهان به عنوان کاربران ویژه، در دستور کار این طرح قرار گرفته است.
در راستای طرح «رایازبان فارسی» مبتنی بر این اهداف و برای شناسایی فعالان زیست بوم، ارزیابی توانمندی شرکت‌های داخلی و تعیین نیازمندی‌های بخش خصوصی، برای اولین‌بار «پیمایش تخصصی رایازبان فارسی در کشور» نیز اجرا می‌شود. این فعالیت با رصد دقیق بازار، می‌تواند شناخت بهتری از شرایط لازم برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای مرتبط با بخش خصوصی و دولتی فراهم کند.
مرکز تحقیقات مخابرات، اطلاعات اولیه‌ی بخشی از ذینفعان و بازیگران مختلف در سایت طراح رایازبان فارسی را به آدرس pclp.itrc.ac.ir در دسترس قرار داده تا با تکمیل این اطلاعات، مشارکت حداکثری فعالان حوزه‌ی خط و زبان فارسی صورت گیرد.
بر این اساس از تمامی فعالان این حوزه دعوت شده تا با مراجعه به وب‌سایت این طرح، موارد اصلاحی و تکمیلی خود را اعمال کرده تا این برنامه عملیاتی جامع‌تر و دقیق‌تر اجرا شود و در آینده شاهد توسعه‌ی این فناوری و کسب‌وکارهای مرتبط با آن در کشور باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه