تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

چند هفته ی پیش ما متوجه شدیم که قهرمان جت اسکی flyboard air ، فرانک زاپاتا  تلاش کرده که به آسمان پرواز کند . air جت اسکی ، لوله و کمند flyboard اصلی را به خاطر تخته ی نیرو گرفته با جت که قادر به بالا رفتن از زمین با سرعت 150 کیلومتر در ساعت است کنار میگذارد و حالا زاپاتا توانسته با آن به دور ترین پرواز با هاور بورد ها برسد و رکورد الکساندرو دورو را با اختلاف زیادی بزند .
رکورد دورو که 275.9 متر بود در آگوست سال 2014 اتفاق ثبت شد . و نتوانست توسط پرواز های اخیر مانند arca  و hendo زده شود . ولی این رکورد دیگر زده شده است . در اولین آزمایش ، که در اوایل این ماه نشان داده شد ، زاپاتای 37 ساله یک پرواز موفق داشت و با سرعت 55 کیلومتر در ساعت به مدت 3 دقیقه و 55 ثانیه پرواز کرد .

امروز ، گیزمگ سوار کشتی albatros شد و به سمت مدیترانه  نزدیک مارسیل فرانسه رفت تا تلاش برای این رکورد جهانی را ببیند . این کشتی اعضای روزنامه را سوار کرده بود و همچنین برخی از افراد مهم تا روبه روی پلتفرم carry le rouet توقف کنند و خیلی آرام در آب بالا پایین میرفت و منتظر زاپاتا بود تا لباس بپوشد و کارش را انجام دهد .


بعد از یک آزمایش سیستم مختصر ، زاپاتا سوار قایق های متصل به پلتفرم کربن فیبر flyboard شد و آماده ی پرواز بود . صدایی از جت ها در آمد و او بالا رفت . خطوط ساحل را حدود 6 یا 7 دقیقه پیمود و حدود 30 متر بالای آب با سرعت 70  کیلومتر در ساعت شنا کرد و بعد به سمت ساحل sausset les pins رفت و به آرامی فرود آمد .
سپس کمی صبر کردند تا مقامات رسمی فاصله ی پیموده شده را ثبت کنند . این ثبت خیلی طول نکشید . زاپاتا رکورد قبلی را با اختلاف زیادی زد . با 2.2524 متر . این خیلی دل و جرات میخواهد و ما شرط میبندیم که خیلی زود زاپاتا رکورد جهانی گینس خودش را هم میزند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد