کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۰ بهمن

تبلت‌ها برای سیزدهمین سه ماهه‌ی متوالی کاهش سالیانه را تجربه کردند. سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ شاهد کاهش فروش ۷.۹ درصدی بود: در این مدت تنها ۴۹.۶ میلیون واحد گوشی همراه در مقایسه با ۵۳.۸ میلیون واحد در دوره‌ی مشابه سال قبل از آن فروخته شدند.
تنها جنبه‌ی امیدوار کننده‌ی این اتفاق این بود که کاهش سال ۲۰۱۷ همانند سال ۲۰۱۶ دو رقمی نشد.
تخمین‌های به دست آمده از IDC، دو فاکتور شکل و قطعات جدا شونده را به حساب آورد که این در واقع به معنی تبلت‌هایی با صفحه‌کلید است. آمارها نشان دادند اپل موقعیت خود را در راس جدول حفظ کرد و آمازون هم موفق شد برای نخستین بار سامسونگ را پشت سر بگذارد و به جایگاه دوم برسد.
پنج فروشنده‌ی بزرگ، ۶۹.۶ درصد از بازار را قبضه کردند که این بیشتر از ۶۱.۳ درصد میزان فروش سال قبل بود. با وجود ثابت ماندن فروش اپل، اما به خاطر مجموع کاهش بازار تبلت، این شرکت مجددا شاهد رشد در سهامش بود. اپل توانست به لطف قیمت‌های پایین iPad و iPad Pro جدید موقعیت برتر خود را حفظ کند.
آمازون هم با فروش ۲.۵ میلیون تبلت بیشتر، به رشد ۶ درصدی دست یافت. سه ماهه‌ای که شامل تعطیلات می‌شود در اصل نقطه‌ی قوت شرکت‌ها است، اما امسال رقابت شدیدی وجود داشت به طوری که آمازون مرتبه‌ی دوم را از سامسونگ ربود. IDC این رشد سامسونگ را مدیون تخفیف‌های ویژه و وجود الکسا در تبلت‌های آمازون عنوان کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه