ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه وزارت ارتباطات سروری نخریده که در اختیار تلگرام‌های فارسی قرار دهد، گفت: با اقدام شرکت گوگل، فرآیند استقلال هاتگرام و طلاگرام سرعت گرفته است و به زودی خبر استقلال آنها را می‌شنویم.
سیدابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه‌ی امضای تفاهم‌نامه میان شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پاسخ به نحوه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: در تصمیماتی که در کمیسیون مربوطه در مرکز ملی داشتیم، بنا شد به دلیل محدودیت در امکانات، از دو یا سه پیام‌رسان بیشتر حمایت نکنیم که اینها از لحاظ عده امکانات و تیم فنی و کاربران و پارامترهایی که وجود داشته، در اولویت حمایت دولت قرار دارند. البته این بدان معنی نیست که دیگر پیام‌رسان‌ها صلاحیت ندارند و افراد از اینکه با آنها همکاری کنند نهی شوند.
وی ادامه داد: همچنین جلساتی را با قسمت‌های مختلف دولت برگزار می‌کنیم که خدمات دولت الکترونیک روی این پیام‌رسان‌ها برود. البته بحث‌هایی بود مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات امکانات سخت‌افزاری و زیرساختی برای آنها فراهم کند که سازمان برنامه بودجه می‌گوید این امکانات باید از محل برنامه‌های خودش هزینه شود، اما از آنجایی که این وزارتخانه درگیر بودجه است، روند فرآیند آن کمی کند است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره‌ی ادامه وضعیت تلگرام‌های فارسی بیان کرد: این بحث‌ها مقداری سیاسی شده است. هاتگرام و طلاگرام از همان ابتدا با مجوز به فعالیت خود ادامه دادند، زیرا شرکت حمایت‌کننده از این پیام‌رسان‌ها مسلماً برای فعالیت نیاز به پهنای باند داشته که توسط وزارت ارتباطات تأمین شده است و بر مبنای مجوز قوه قضائیه و مرکز بوده. قوه قضائیه این حق قانونی را دارد که مجوز دهد که مجوز را به مرکز ملی داده و مرکز هم مجوز را به این شرکت ابلاغ کرد که می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه