ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ دي

به گزارش پیوست، سازمان امور مالیاتی به مصرف‌کنندگانی که از فروشگا‌های مجهز به پایانه‌ی فروشگاهی خرید و از طریق شبکه‌ی پرداخت بانکی وجه آن را می‌پردازند امتیاز‌های تشویقی در نظر می‌گیرد. بر این اساس از هر ۱۰ صورتحساب به قید قرعه نه تنها مالیات ارزش افزوده‌ی آن‌ها را بازمی‌گرداند بلکه دو برابر این وجه را به عنوان جایزه در اختیار مصرف‌کننده‌ی نهایی می گذارد.
این امتیاز‌های تشویقی در ماده‌ی ۱۸ لایحه «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» در صحن علنی مجلس به تصویب رسید. لایحه‌‌ی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌‌ی مودیان از هفته‌ی آخر آذر ماه و در جلسات مختلف در حال بررسی است. در ادامه‌ی این جلسات حالا ماده‌ی ۱۸ تا ۲۴ این لایحه مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است. بر اساس ماده‌ی ۱۸ این لایحه‌ی سازمان مالیاتی موظف شد تا به منظور تشویق مصرف‌کنندگان نهایی (اشخاص حقیقی) که خریدهای خود را از فروشندگان مجهز به پایانه‌ی فروشگاهی و از طریق شبکه‌ی پرداخت بانکی انجام می‌دهند، از هر ۱۰ صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط پایانه‌های فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه‌کشی برخط انتخاب کرده و دو برابر مبلغی را که خریدار براساس آن صورتحساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده است را به حساب بانکی او برگرداند. این جوایز از محل وصولی جاری سازمان مالیاتی کشور، طبق دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن و پس از قانونی شدن این لایحه به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، پرداخت خواهد شد.
بر اساس تبصره‌ی ۱ این ماده همچنین سازمان مالیاتی کشور موظف شده است شرایطی فراهم کند تا مصرف‌کننده‌ی نهایی در صورت تمایل بتواند صورتحساب خرید و جوایز خود را مشاهده کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه