ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ آذر

فرانسه اعلام کرد که پس از جریمه‌ای 110 میلیون یورویی، Facebook با اداره‌ی حفاظت از اطلاعات این کشور (CNIL) همکاری نکرده است و این می‌تواند منجر به تحریم دیگری برای این شبکه باشد و به آن 30 روز برای رعایت قوانین و تنظیم مجدد مقرراتش وقت داد.
این شبکه‌ی اجتماعی همچنان در حال انتقال داده‌های whatsApp برای "هوش تجاری" است و به گفته‌ی رگولاتور فرانسه تنها راه کاربران برای خارج شدن از این شرایط حذف کامل این برنامه است. رگولاتور فرانسه خاطر نشان کرد که WhatsApp اطلاعاتی چون شماره‌ی تلفن افراد را با Facebook در قالب برنامه‌ی "هوش تجاری" به اشتراک می‌گذارد. CNIL آورده که وقتی این رگولاتور مکررا از Facebook درخواست دیدن اطلاعات را داشته، این شبکه‌ی اجتماعی به آن‌ها گفته که این اطلاعات در ایالات متحده ذخیره شده و "این موضوعی است که به قوانین آن کشور بستگی دارد."
فرانسه گفت: درحالی که این اطلاعیه به Facebook اعلام شده، به کاربران نیز یادآوری می‌کند که انتقال عظیم داده از WhatsApp به Facebook صورت گرفته است. Facebook هم گفته: ما همکاری با CNIL را ادامه می‌دهیم تا کاربران را مطمئن سازیم که دریابند چه اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شود و چگونه استفاده می‌شوند.
Facebook در آلمان نیز با این مشکل مواجه است و متهم است که اطلاعات کاربر را به طریقی نامناسب به سایت‌های third-party منتقل می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه