تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۲ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

میز Duet 55 اینچی شرکت ایدئوم با وضوحی بسیار بالا، به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از اشیای دنیای واقعی، با آن تعامل کنند.
پیش از این نیز چندین میز چند¬لمسی از ایدئوم دیده بودیم، اما در آخرین تلاش ایدئوم برای تولید محصول جدید، وضوح بسیار بالا و قطعات داخلی ارتقا یافته نیز اضافه شده است. هم‌چنین این میز برای شناسایی اشیای دنیای واقعی طراحی شده که دری به تجربیات جدید دنیای تعاملات باز کرده است که می‌تواند در پیکربندی‌های حرفه‌ای کمک کننده باشد.


این میز قهوه‌خوری که با ویندوز 10 اجرا می‌شود، وضوحی برابر با 3840*2160 در 55 اینچ دارد.
اگر این نکته را نیز در نظر بگیریم که پیش از این تلفن¬های هوشمندی با صفحات نمایش 4K دیده بودیم، تراکم پیکسلی این میز بسیار چشمگیر نخواهد بود، اما با این حال ارتقایی نوین بین میزهای هوشمند 1080p محسوب می‌شود.
در این میز که در آمریکا ساخته شده، از طراحی کاملاً جدید استفاده شده و در ساختار آن نیز آلیاژ آلومینیوم بسیار مرغوب به کار رفته است که پردازنده اینتل 4 هسته‌ای i7 و کارت گرافیک مجزا انویدیا را در خود پنهان کرده است. همانند سایر محصولات خط تولید Duet، این میز به گونه‌ای طراحی شده است که به 4 کاربر اجازه تعامل هم‌زمان را می‌دهد، فناوری 3M مورد استفاده در صفحه نمایش، 60 نقطه تماس هم‌زمان را می‌پذیرد.
شاید جالب‌ترین ویژگی در این میز جدید، پشتیبانی آن از اشیای دنیای واقعی، یا به قول کمپانی ایدئوم، قابل لمس است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که توسط فنجان‌های قهوه، با میز تعامل داشته باشید. حالا که بحث از جدیدترین محصول شد، بد نیست به این مورد نیز اشاره کنیم که ایدئوم به تازگی مثالی از شیوه استفاده از این فناوری تولید کرده است که تجربه‌ای تقویت شده از آزمایش کردن طعم آبمیوه را نشان داده است.
وقتی لیوان‌های آب‌میوه‌ی جدید به میز اضافه می‌شوند، به چهار شرکت‌کننده گزارشی در مورد آن آبمیوه نشان داده می‌شود و نکاتی از طعم و سایر اطلاعات نیز روی صفحه نمایش وجود دارد. تصور این که رستوران‌ها، موزه‌ها و سایر مکان‌های تجاری به چنین تجربه پیشرفته‌ای برای مشتریان خود مشتاق باشند، خیلی دور از ذهن نیست.
چگونه این تعامل مجازی/واقعی انجام می‌شود؟ در واقع تا حدودی ساده است، توسط نشانگرهای خازنی با چاپ سه‌بعدی که در انتهای اشیا قرار می‌گیرد. نرم‌افزاری برای سطح میز طراحی شده است که می‌تواند الگوهای چاپ شده را تشخیص دهد و شرکت با شرکای دیگری برای تولید نشانگرها همکاری می‌کند.
البته با این که میزهای 55 اینچی و با وضوح بسیار بالای Duet جدیدترین محصول شرکت است، این نشانگرهای خازنی با میزهای 55 اینچی و 65 اینچی دیگر نیز کار می‌کنند، چون این مدل‌ها نیز از تکنولوژی 3M بهره می‌برند. این نشانگرها به طور جداگانه نیز به فروش خواهند رسید، و کمی بعد در سال جاری، برای تجارت به سایز نقاط جهان نیز ارسال خواهند شد.
می‌توان گفت میز قهوه‌خوری جدید Duet با وضوح بسیار بالا، بیشتر از این که مورد پسند افراد برای منازل خود باشد، مورد استقبال شرکت‌های تجاری قرار خواهد گرفت. شرکت ایدئوم هم اکنون نیز سفارشاتی دریافت کرده است که انتظار می‌رود تجهیزات آن تا 4 الی 8 هفته ارسال شوند. ایدئوم به مجله گیزمگ گفته است که اطلاعات دقیقی از قیمت محصولات خود که در محدوده قیمتی 6 هزار دلار تا 20 هزار دلار قرار دارند، در اختیار ما نخواهد گذاشت. اگر ویژگی‌های ذاتی منحصربه ‌فرد این Duet جدید را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که به بهترین نمونه در بین هم‌نوعان خود، نزدیک‌تر شده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوشی "تاشو" سامسونگ با نسخه آندروید