تکنولوژی
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

ناشران موسیقی از چنین شرکت‌هایی به ازای هر دانلود غیر مجاز از  از وب‌سایت‌شان، درخواست غرامت ۱۵۰ هزار دلاری نموده‌اند. با افول وب‌سایت‌های زیرزمینی دانلود موسیقی و تورنت‌ها، برخی کاربرها به دنبال روش‌های دیگری برای گوش دادن به آهنگ‌ها و محتوای موسیقی هستند. به این منظور، از وب‌سایت‌هایی استفاده می‌کنند که صوت و ویدئوی آهنگ‌ها را از روی YouTube گرفته، و آن را منتشر می‌سازند. گویا دسترسی غیرقانونی به محتوا، همچنان یکی از چالش‌های حل نشده‌ی دنیای وب است.
ناشران موسیقی مشکل را پیگیری و از یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌ها، به نام YouTube-mp3.org به ازای هر دانلود غیر مجاز موجود در آن، درخواست ۱۵۰هزار دلار غرامت کرده‌اند. گفته می‌شود این وب‌سایت ۶۰ میلیون کاربر و میزبان ده‌ها یا صدها میلیون دانلود غیر مجاز محتوای موسیقی است. رئیس RIAA، Cary Sherman، بیان کرده است در ابتدای امر نباید انجام چنین اعمالی آسان صورت بگیرد و هم آن‌که چنین وب‌سایت‌هایی نباید در نتایج بالای جست‌وجو قرار بگیرند.
YouTube-mp3.org یکی از ده‌ها وب‌سایتی است که امکان دانلود با کیفیت بالای موسیقی و ویدئوی موجود بر روی YouTube را مهیا می‌سازد. مشکل آن است که در حالی که هنرمندان و ناشران موسیقی به ازای هر پخش کارشان بر روی سرویس YouTube، مبلغی دریافت می‌کنند، طبیعتا بر روی وب‌سایت‌هایی چون YouTube-mp3.org  دیگر پرداخت هزینه‌ای وجود ندارد.
این مشکل تا حدی مرسوم شده است که کاربران پلی‌لیست موجود بر روی سرویس‌هایی چون Spotify را به YouTube وارد، و آهنگ‌های مورد نظرشان را دانلود می‌کنند.
به نظر می‌رسد، جدا از حل معضل دانلودهای غیر قانونی، موتورهای جست‌وجو و شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی نیز بایستی در محتواهای نشان داده شده، هوشمندتر و قانونی‌تر عمل کنند.

برچسب هاRIPYoutube
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب در حال ایجاد سرویس تماشای آنلاین تلویزیونی