ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌ عمومی سازمان برنامه، محمدباقر نوبخت در بازدید از دستاوردهای فضایی کشور به همراه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه پژوهشگاه فضایی از مولفه‌های قدرت و افتخار ملی ایرانیان به‌ شمار می‌آید، اظهار داشت: هر کس از منظر خود به این پژوهشگاه نگاه می‌کند و برداشت من نیز از این پژوهشگاه به عنوان مسئول سازمان راهبری و رصد توسعه کشور است.
وی ادامه داد: فعالیت‌های این پژوهشگاه در راستای اهداف توسعه ملی قرار گرفته و نه تنها در فرآیند برنامه‌ریزی به کار دولت می‌آید، بلکه از منظر نظارتی نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ما قرار می‌دهد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزان باید در این حوزه وارد عمل شوند، گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که از مراحل تست و تحویل‌گیری ماهواره‌ها به عمل آمد، متوجه شدیم که نظارت دقیقی بر روی ماهواره‌ها قرار دارد و نه تنها وزارت ارتباطات بلکه تمام برنامه‌ریزان و دست اندر کاران باید وارد عمل شوند.
نوبخت درباره توسعه پژوهشگاه‌ها، گفت: باید بتوانیم تمام مراکز علمی و پژوهشگاه‌های مختلف را تقویت کنیم، زیرا وجود این پژوهشگاه‌ها برای دولت اولویتی مهم به حساب می‌آید. وی ادامه داد: ممکن است در حال‌حاضر و در شرایط تحریم از لحاظ مالی مشکلاتی داشته باشیم، اما در همین شرایط نیز نگاه دولت به سمت توسعه فناوری فضایی و پژوهشگاه‌های علمی است.
رییس سازمان برنامه و بودجه درباره ماهواره‌های دانشجویی اظهار داشت: تلاش ما این است که بتوانیم از دستاوردهای جوانان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و بتوانیم از داده‌های اطلاعاتی ماهواره‌های مختلف اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آوریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه