گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ فروردين

کوالکام در حال راه‌اندازی کیت توسعه مبتنی بر پلتفرم واقعیت افزوده‌ی Snapdragon 845 در سه ماهه‌ی دوم سال جاری است. هدست و کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جامع این شرکت عناصر اصلی سیستم VRمبتنی بر تراشه‌های تلفن همراه کوالکام، شامل ردیابی حرکت کامل و همکاری با شرکت ردیابی حرکت چشم، Tobii را به نمایش می‌گذارد.
این کیت همچنین پلتفرم HTC Vive Wave را که طراحی شده تا به توسعه‌دهندگان VR اجازه‌ی ساخت و فروش نرم‌افزارها را میان برنامه‌های مختلف هدست‌ها بدهد، پشتیبانی می‌کند. کوالکام قبلا برنامه‌هایش برای ردیابی شش درجه‌ای آزادی را با محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان یا به طور محاوره‌تری، ردیابی "inside-out" اعلام کرده بود که به افراد اجازه‌ی پیاده‌روی بدون علائم خارجی و با استفاده از دوربین جلویی و حسگرهای داخلی را می‌دهد.
بر خلاف هدست‌های Windows Mixed Reality متعلق به مایکروسافت و نمونه‌ی Santa Cruz متعلق به Oculus که دارای ویژگی ردیابی inside-out است، کیت توسعه‌ی کوالکام شامل کنترلرهای حرکتی کامل نیست. اما هنوز هم آزادی بیشتری را نسبت به سیستم‌های همه جانبه مانند Oculus Go که به زودی معرفی می‌شود، ارائه می‌دهد که تنها چرخش سر را تعقیب می‌کند. و بر خلاف Windows Mixed Reality محدود به کامپیوتر نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه