گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

بزرگ‌ترین برنامه‌ی پیام‌رسان چینی، WeChat در حال برنامه‌ریزی است تا سرویس پرداخت خود را در ژاپن توسعه دهد، ژاپن مقصد بسیار محبوبی برای توریست‌های چینی است.
روز سه‌شنبه، پیام‌رسان Tencent-run همکاری با برنامه‌ی چت ژاپنی Line در پرداخت‌های موبایلی را اعلام کرد. این امر با یک ترمینال Line Pay اجازه‌ی انجام فرایندها و پرداخت‌هایشان را به طور مستقیم از WeChat Pay می‌دهد. به جای مراحل عذاب‌آور مبادله‌ی ارز، مشتریان چینی می‌توانند به سادگی اپ WeChat را فراخوانی کنند و با اسکن کد QR که خرده فروش ارائه می‌دهد، مبلغ آن را بپردازند.
این اتحادیه‌ی جدید بسیار نزدیک به حرکت مشابهی از طرف رقیب اصلی Tencent، شرکت Alibaba است. در ماه سپتامبر، Alipay وابسته به این غول تجارت الکترونیک چینی با Yahoo Japan در تلاش برای جذب مسافران چینی خارج از کشور، همکاری خود را آغاز کرد.
Tencent هیچ اطلاعاتی درباره‌ی تعداد خرده‌فروشان احتمالی ژاپن که این برنامه را دریافت می‌کنند، نداد. اما این شرکت می‌گوید، همکاری با Line Pay به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اجازه می‌دهد پرداخت‌های موبایلی را با قیمت‌های نسبتا کم انجام دهند، چراکه نیاز به خرید اسکنرهای کد QR ندارند.
تعداد افراد چینی که وارد ژاپن می‌شوند رو به افزایش هستند. بر اساس گزارشی از آژانس مسافرتی آنلاین چین، Ctrip، در طول تعطیلات ملی چین "Golden Week" در ماه اکتبر، ژاپن از تایلند پیشی گرفت و برای نخستین‌بار به محبوب‌ترین مقصد توریست‌های چینی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۷، سازمان گردشگری ملی ژاپن، مجموعا ۷.۳۶ میلیون توریست چینی را ثبت کرد که در آن سال بیش از یک چهارم کل بازدیدکنندگان ژاپن را تشکیل دادند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه