تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

یک هواپیمای خورشیدی در روز شنبه در کالیفرنیا فرود آمد . در حالیکه از سفر پر خطر و سه روزه اش بر فراز اقیانوس آرام باز میگشت . خلبان برتراند پیکارد solar impulse 2 را در mountain view ، جنوب سان فرانسیسکو ، در ساعت 11:45 شب فرود آورد . یک پرواز بدون سوخت بدون توقف 62 ساعته . این هواپیما در باند فرود بزرگی در زمین moffett فرود آمد و پیکارد مورد استقبال تیم پروژه قرار گرفت .
فرود، سه ساعت بعد از پرواز پیکارد بر فراز پل  golden gate اتفاق افتاد ، در حالیکه ناظران این هواپیمای باریک را با بالهای اضافه اش از پایین میدیدند .
" من از پل گذشتم ، من رسما در آمریکا هستم . " وقتی در سان فرانسیسکو بود این را واضح گفت . 
پیکارد و خلبان دومش اندره بورشبرگ به نوبت این هواپیما را در این سفر دور دنیا میگرداندند ، از زمانی که از ابوظبی ، پایتخت امارت متحده ی عربستان در مارس 2015 از زمین بلند شدند . در عمان ، میمنار ، چین ، ژاپن و هاوایی توقف هایی داشت . دور اقیانوس آرام یکی از خطرناک ترین بخش های این سفر دور دنیا بود ، آنهم به دلیل کمبود زمین های فرود اضطراری . این هواپیما بر سر راه به چندین چاله برخورد . solar impulse 2 در ماه جولای در هاوایی فرود آمد و مجبور شد در جزایر توقف کند چون باتری سیستم از گرمای سفر ژاپن آسیب دیده بود . این تیم در آسیا هم تاخیر داشت . اول سعی کرد از نانجینگ  چین به هاوایی پرواز کند  که در اینصورت گروه باید به دلیل هوای نا مناسب و بال آسیب دیده به  ژاپن فرستاده میشدند . یک ماه بعد وقتی که شرایط هوایی درست شد ، هواپیما از ناگویا در مرکز ژاپن به سمت هاوایی رفت .
سرعت پرواز ایده آل حدود 28 مایل در ساعت است ، گرچه میتواند در طول روز وقتی شعاع آفتاب قوی است دوبرابر شود . این هواپیمای کربن فیبری بیش از 5000 پوند یا حدود یک کامیون متوسط اندازه دارد . بالهای هواپیما که گسترده تر از بوئینگ 747 هستند ، مجهز به 17000 سلول خورشیدی اند که باتری ها را شارژ میکنند . این هواپیما تمام شب را با انرژی ذخیره شده پرواز میکند . solar impulse 2 سه توقف در آمریکا خواهد داشت قبل از اینکه از اقیانوس اطلس تا آفریقای شمالی یا اروپا بگذرد .
بلند شدن یکی از هیجان انگیز ترین لحظه هایی است که ناشناخته ها در پس آن قرار دارند .

برچسب هاSolar-powered plane
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است