گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

افزونه‌ی غیر معمولی که Looking Glass نام دارد از هفته‌ی گذشته بر روی Firefox برخی از کاربران شروع به کار کرد – حتی با وجود اینکه فرد اجازه‌ی نصب آن را به مرورگر نداده بود. با توجه به ماهیت نامفهوم و توصیف غیر معمولی از این برنامه که مدام می‌گوید: "حقیقت من متفاوت از شماست"، مردم به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کردند تا از دیگر کاربران و نگرانی‌هاشان در این مورد بپرسند.
به نظر نمی‌رسد که Looking Glass نرم‌افزای جاسوسی، مخرب یا از این دست باشد؛ احتمالا این کمپینی اطلاع‌رسانی برای سریال Mr. Robot، درباره‌ی زندگی یک هکر و مهندس امنیت سایبری است. نسخه‌ی 1.0.4 از Looking Glass که توسط یکی از ویراستاران Engadget در مرورگرش پیدا شده، نشان می‌دهد که این یک همکاری بین Mr. Robot و Mozilla است.
بر اساس جزئیات به دست آمده از کاربران، این افزونه توسط برنامه‌ی Mozilla Shield Studies، پلتفرمی موجود بر روی تمامی کانال‌های Firefox توسعه یافته است. این کانال‌ها به افراد اجازه‌ی آزمایش ویژگی‌های جدید را قبل از انتشار می‌دهد. برخی از قسمت‌های Shield از فرد اجازه‌ی نصب می‌گیرد، برخی به طور اتوماتیک راه خود را به درون مرورگر باز می‌کنند و از فرد می‌خواهند که به طور فعال از آن استفاده کند. مشکل این است که برخی کاربران حتی نمی‌دانستند که آن‌ها بخشی از برنامه‌ی Shield هستند، بنابراین آن‌ها هیچ ایده‌ای در مورد اینکه این برنامه از کجا آمده است، نداشتند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه