تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

بر اساس اخبار، در حال حاضر، سوئیس، مرکز بلندترین و عمیق ترین تونل راه آهن دنیا است.
پس از 20 سال ساخت و ساز، سوئیس توانسته است تا ساخت بزرگترین و عمیق ترین تونل راه آهن را به اتمام برساند. این تونل 35 مایلی گوتارد، حدود 1.5 مایل در زیر کوه ها ادامه دارد که اروپای شمالی و جنوبی را به یکدیگر متصل می کند. در سایر اخبار مربوط به حمل و نقل، پاریس به تازگی در یک مزایده، رفت و آمد ماشین هایی که قبل از سال 1997 ساخته شده اند را منع کرده است تا بدین ترتیب به کاهش آلودگی هوا بپردازد. بر اساس برنامه ریزی ها شرکت Tesla’s battery Gigafactory برای میزبانی از این افتتاحیه ی بزرگ در تاریخ 29 جولای در نظر گرفته شده است، در حالی که یک گزارش جدید ادعا می کند که Volkswagen مبلغ 15.5 میلیارد دلار را صرف ساخت یک کارخانه ی باتری سازی غول پیکر برای خود کرده است. گزارش به دست آمده از Consumer Reports ماشین Toyota Pirus  را به عنوان ماشینی با بهترین میزان مصرف بنزین بر مایل که تا کنون آزمایش شده است، رتبه بندی کرده است، و فورد اعلام کرده است که مدل Fusion Energi می تواند طولانی تر از هر خودرویی که با قابلیت اتصال برقی دوگانه سوزی در بازار وجود دارد، سفر کند.
شبکه ی مرکزی شیلی از سال 2013، ظرفیت خورشیدی خود را چهار برابر کرده است، و حالا این کشور به اندازه ای به تولید انرژی خورشیدی پرداخته است که آن را به صورت رایگان در اختیار سایر ملت ها قرار می دهد. در عین حال، جدیدترین کشور مستقل، بین کرواسی و صربستان در حال شکل گرفتن است که می تواند پس از مدت کوتاهی به قدرت مستقل خود دست پیدا کند. در سایر اخبار در ارتباط با انرژی، چین به اضافه کردن به نیمی از تمام نیروی باد جدیدی که در سال 2015 به کار گرفته شده بود، پرداخت، و بزرگترین پشت بام تجاری خورشیدی جهان در بالای یک مرکز خرید در فیلیپین نصب شده است.
تلکنولوژی پرینتر سه بعدی به آرامی و در مقیاس کوچک آغاز شد، اما امروزه از آن برای پرینت کردن یک خانه ی کامل استفاده می شود. این هفته، شرکت معماری شیکاگو به نام WATG از نقشه های خود برای ساخت اولین خانه با چاپ سه بعدی با طراحی آزاد، پرده برداری کرد. در هلند، گروهی از طراحان، به توسعه ی یک خانه ی پیمانه ای و محکم، ساخته شده از 24 لایه از مقوا پرداخته اند که می تواند در طول تنها یک روز سرهم شود. همچنین ما کشف کرده ایم که چرا خانه های دایره ای شکل قادرند تا در برابر طوفان هایی که به نابودی خانه هایی با طراحی سنتی میپردازد، مقاومت کنند. در نهایت، در اخبار مربوط به گدجت های پوشیدنی، محققان MIT به توسعه ی روشی به منظور پرینت سه بعدی خزهای مصنوعی برنامه ریزی شده پرداخته اند که می تواند برای استفاده در سطوح مختلف دارای بافت مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین موزه ی علوم لندن، میزبان یک نمایش مد لباس با الهام گرفتن از مدلهای لباس های فضایی است.

برچسب هاinhabitat
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

خانه های شبکه ای و هواپیما های تا شده