ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران شیوع کرونا شبکه هایی را بر بستر اینترنت داخلی و بومی ایجاد کردیم که موجب شد 70 درصد دانش آموزان از امکانات آموزشی مجازی برخوردار شوند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محسن حاجی میرزایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا افزود: پدیده کرونا، نظام آموزشی ما را متحول کرد. برهمین اساس ناچار بودیم برای جلوگیری از توقف انتقال دانش، آموزش را هرچه سریع تر آغاز کنیم.
او اظهار داشت: در این راستا پس از یک هفته از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا یک شبکه تلویزیونی و سپس سه شبکه برای ارائه آموزش به دانش آموزان اختصاص یافت.
حاجی میرزایی با اشاره به مشکلات ارائه آموزش با شبکه تلویزیونی افزود: مشکل اساسی این نوع آموزش ها ارتباط یک سویه معلم با دانش آموزان بود. بر همین اساس بسیاری از دانش آموزان در مدارس به شبکه های خارجی مراجعه کردند.
به گفته او، باتوجه به مسوولیت وزارت آموزش و پرورش نسبت به دانش آموزان، شبکه هایی بر بستر اینترنت داخلی و بومی باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری ایجاد و موجب شد ۷۰ درصد دانش آموزان از امکانات آموزشی مجازی برخوردار شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات عدم ارتباط خطوط در برخی از مناطق گفت: برای رفع این مشکل بسته های خودآموزی تهیه شده و به صورت مکرر بین دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکه های تلویزیونی و مجازی را نداشتند، توزیع شد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه