گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

کمیته دفاعی پارلمات بریتانیا گفته است به شواهدی دست یافته که براساس آن مشخص شده غول مخابراتی هواوی با دولت چین تبانی کرده است و بریتانیایی ها باید خیلی سریع تر از زمان برنامه ریزی شده نسبت به حذف تجهیزات آن در شبکه های مخابراتی اقدام کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در ماه جولای دستور داد تا تجهیزات هواوی از شبک ههای جدید 5G تا پایان سال 2027 حذف شوند.
توبیاس الوود، رئیس این کمیته دفاعی گفته است که غرب باید خیلی فوری برای دستیابی به تجهیزات پیشرفته و پیشی گرفتن از تسلط فناوری چینی متحد شود و نباید از امنیت ملی مان بخاطر توسعه های تکنولوژی کوتاه مدت صرف نظر کنیم.
این کمیته جزئیاتی از شواهدی که به دست آورده منتشر نکرده اما اعلام کرده است که شواهد مشخصی از تبانی هواوی با دولت کمونیست چین در اختیار دارد.
در این میان هواوی گفته است که این گزارش هیچ اعتباری ندارد. سخنگوی این شرکت چینی گفته است: این ادعا بیشتر یک نقظه نظر است تا حقیقت. ما مطمئنیم مردم این اتهام های بی اساس و نتیجه گیری های آن را مشاهده می کنند و در عوض به یاد دارند که هواوی طی 20 سال گذشته چه خدماتی به بریتانیا ارایه داده است.
هوا چونینگ، سخنگوی وارت خارجه چین نیز وقتی از او درباره ادعای این کمیته پرسیده شد، گفته است که برخی در بریتانیا باید قبل از اینکه صحبت کنند، فکر کنند و این اظهارنظرها موجب تخریب منافع مشروع شرکت های چینی شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه