اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

به گزارش دیجیاتو، بر اساس اخباری که اخیرا در مورد وضعیت گوشی پرچمدار هواوی یعنی میت 30 منتشر شده، به دلیل تحریم‌های کاخ سفید علیه هواوی این گوشی پرچمدار به همراه اپ‌ها و سرویس‌های گوگل پلی عرضه نخواهد شد که شامل Gmail هم می‌شود. حالا با توجه به پستی که در وبسایت ProtonMail منتشر شده احتمالا پروتون میل (ProtonMail) سرویس جایگزینی برای جیمیل باشد.
در این پست آمده که هواوی در حال انجام مذاکراتی با این شرکت است تا سرویس ایمیل رمزگذاری شده آن را در گوشی‌های آینده خود مورد استفاده قرار دهد. این سرویس احتمالا به صورت پیشفرض در اسمارت‌فون‌های هواوی نصب خواهد شد و یا در فروشگاه اپ اختصاصی آن یعنی App Gallery برای دانلود کاربران قرار می‌گیرد.
این مذاکرات توسط مدیر اجرایی پروتون میل اندی ین تایید شده است. البته ین اعلام نکرده که آیا شرکت آن‌ها به هواوی اجازه استفاده از اپ ایمیل را خواهد داد یا خیر. با توجه به اینکه پروتون میل در سوییس توسعه داده شده، بنابراین شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود.
در حال حاضر پروتون میل برای کاربران iOS و اندروید در دسترس قرار دارد و نسخه دسکتاپ آن هم برای استفاده کاربران PC توسعه داده شده است. این سرویس ایمیل از رمزگذاری دو سویه (end-to-end encryption) استفاده می‌کند. با این روش شرکت سازنده قادر به خواندن پیام‌هایی که کاربر فرستاده یا دریافت کرده نخواهد بود.
پروتون میل در پست خود قید کرده که گوگل به امنیت و حریم شخصی کاربران احترام نمی‌گذارد و اپی مثل Gmail با فروختن داده‌های کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی پول کلانی برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این آن‌ها عقیده دارند که سرویس‌هایی مثل پلی استور و اپ استور اپل انحصار کنندگان حوزه توزیع اپلیکیشن‌ها هستند. به همین دلیل پروتون میل با وجود اینکه برای دستیابی به کاربران بیشتر به اپ استور و گوگل پلی نیاز دارد اما از پلتفرم‌های دیگر مثل گلکسی استور سامسونگ، اپ استور آمازون و اپ گالری هواوی هم استفاده می‌کند. در حال حاضر پروتون میل 17 میلیون کاربر جهانی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه