تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۶:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

شما می توانید یکی از آن ها را از Kickstarter برای 5000 یورو خریداری کنید.
تولید، پخش و استفاده از مین های ضدنفر در اواخر دهه ی 1990 و در زمانی که 133 ملیت در معاهده ی اوتاوا ثبت نام کردند، به شدت قدغن شد. اما برخلاف توافق بین المللی، حدود 100 میلیون مین در زیر منطقه ی جنگی دفن شده است که حدود 10 فرد در روز را به کشتن داده یا دچار نقض عضو کرده است. استفاده از روش های معمول مانند حیوانات ردیاب، ربات های مین یاب و یا خودروهای زرهی همیشه وجود داشته است، اما ما به چیزی بیشتر از هزاره ی سوم به منظور از کار انداختن همه ی آن ها نیاز داریم. خالق این شکارچیان مین UAV، متوجه شدند که       می توانند این کار را در طول بیشتر از یک دهه انجام دهند.
این محصول، پهپاد Mine Kafon (MKD) می باشد و سازندگان آن یک کمپین Kickstarter را برای تولید آن راه اندازی کرده اند. MKD یک hexcopter دارای سه بازوی قابل تعویض، یک دوربین با وضوح تصویر بالا، یک ردیاب فلزی و یک دسته ی رباتیک است. این پهپاد اولین بار بر روی منطقه ی موردنظر پرواز کرد و از دوربین خود برای ایجاد یک نقشه ی مجازی سه بعدی و نشانه گذاری مناطق خطرناک بالقوه به کمک ایستگاه های هوایی GPS دار استفاده کرد. سپس، با استفاده از ردیاب فلزی خود ، MKD به اسکن مجدد منطقه ی موردنظر برای مین های واقعی پرداخت. سپس از نقشه ی سه بعدی که در مرحله ی قبل ایجاد کرده بود استفاده کرد تا ردیاب را تنها 4 سانتیمتر با فاصله از زمین و در حالتی نگه دارد که در حال پرواز کردن می باشد. هر مینی که پیدا کند برای برداشته شدن بر روی آن ها برچسب جغرافیایی زده می شود. برای اینکه این کار واقعا انجام شود، MKD از دسته ی خود به منظور قرار دادن چاشنی کوچک و زمان بندی شده بر روی مین استفاده می کند. زمانی که پهپاد با امنیت کامل از محدوده خارج شد، این چاشنی منفجر می شود، و مین قرار گرفته در زیر چاشنی راه اندازی می شود. در مجموع، سازندگان MKD تخمین زده اند که این فرآیند می تواند به پاکسازی یک زمین مین تا 20 برابر سریعتر و تا 200 بار با هزینه ی کمتری در مقایسه با روش های معمول بپردازد.
تیم MKD سعی دارد تا 90000 پوند را برای راه اندازی این پروژه جمع آوری کند. اهدای مبلغ 17 یورو به شما اجازه میدهد تا اسپانسر 7500 مترمربع از زمین مین گذاری شده قرار گرفته شده بر روی نقشه شوید. 75 یورو برای شما یک ماکت مینیاتوری از پهپاد را به همراه می آورد. 5000 یورو می تواند یک MKD را برای خود شما به همراه داشته باشد، که در کنار بازوی رباتیک آن کامل می شود. این یک معامله ی بد برای ارائه دادن به شما محسوب نمی شود زیرا انتظار می رود که نسخه ی نهایی پهپاد به قیمتی 4 برابر یعنی 20000 یورو ، به تک فروشی گذاشته شود. کمپین باید به هدف تامین بودجه ی خود دست پیدا کند ، MKD می تواند مین زدایی مناطق جنگ جهانی را تا جون بعدی آغاز کند.

برچسب هاKafon
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه