ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی تکمیل پوشش نسل ۴ تلفن همراه که بین یکی از اپراتورهای موبایل و شرکت راه آهن انجام شد، گفت: در بازدیدهایی که از راه آهن داشتم سیستم‌های کنترلی و مدیریتی در استفاده از فناوری اطلاعات و مدیریت حمل و نقل ریلی توسعه‌ی قابل توجهی داشتند.
وی با بیان اینکه شرکت راه آهن در سال‌های اخیر در کنار ریل اقدام به توسعه‌ی فیبرهای نوری کرده است، افزود: بر اساس ماده‌ی ۶۷ برنامه‌ی توسعه کشور تفاهمی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و راه آهن برای استفاده از این شبکه‌ی فیبرهای نوری در مسیر ترانزیت و توسعه‌ی شبکه‌ی ملی، منعقد شده است. این اقدام درآمدهای غیرمستقیم راه آهن از بخش ارتباطات را محقق می‌کند و ما نیز می‌توانیم شبکه‌ی گسترده‌تر و پایدارتری در کنار مسیرهای ریلی داشته باشیم.
جهرمی با اشاره به سفری که در چند ماه گذشته در یکی از مسیرهای ریلی داشته است، افزود: با توجه به قدمت و پیچیدگی‌هایی که در حوزه‌ی ریلی وجود دارد اما ارتباطات در این حوزه قوت و قدرت لازم را نداشته است.
وزیر ارتباطات با اشاره به مذاکراتی که با مدیریت این حوزه داشته است، تاکید کرد: یکی از دلایلی که می‌توانیم مردم را برای استفاده از خطوط ریلی تشویق کنیم ارائه‌ی ارتباطی پایدار، ارزان و باکیفیت در طول مسیر سفر است و کمک می‌کند مسافرین به دلیل زمان بیشتری که نسبت به سفر هوایی در قطار هستند متصل به دنیای کاری باشند.
وی افزود: در ضمن وجود ارتباطات در طول مسیرهای ریلی برای کسب‌وکارها و شرکت‌های مسافربری می‌تواند درآمدهای جانبی داشته باشد، به طور مثال پخش ویدیوهای سرگرمی و یا برخی خدمات می‌تواند در این حوزه فعال شود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه در پایش‌ها مشخص شد که ۶۰ درصد خطوط ریلی کشور تحت پوشش نسل ۲ موبایل است، تصریح کرد: همچنین ۳۸ درصد این خطوط به نسل ۳ مجهز هستند که این عدد قابل قبولی نبود و به همین دلیل از اپراتورها برای توسعه و تکمیل پوشش اینترنت تلفن همراه نسل سوم و چهارم در ایستگاه ها و طول مسیر راه آهن دعوت شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پوشش مسیر ریلی یک تکلیف برای ما است، گفت: در فاز نخست از حرم تا حرم (قم تا مشهد) و از قم تا تهران با هزار کیلومتر مسیر ریلی انتخاب شده و پوشش داده می‌شود و در یک برنامه‌ی اجرایی که امروز تبادل می‌شود در طول یک سال آینده کل این مسیر پوشش داده شده و در داخل قطار نیز خدمات وای فای ارائه می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه