گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد

کاخ سفید گمان می‌کند اقتصاد دیجیتال چین را در دستان خود دارد اما ظاهرا هنوز به طور جدی به پیامدهای ناخواسته تصمیمات خود فکر نکرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس یادداشت تحقیقی که توسط مینگ چی کو، تحلیلگر اپل نوشته شده است، اگر اپل مجبور شود روابط خود را با Tencent که مالک پیام رسان وی چت است، قطع کند، احتمالا عرضه گوشی های هوشمند این شرکت در چین 30 درصد کاهش خواهد یافت. اپل شرکتی نیست که با کسری بودجه مواجه باشد اما اگر بازار آن در چین از بین برود، به طور قطع سرمایه گذاران را نگران خواهد کرد.
او افزوده است: از آنجایی که وی چت یک ابزار ضروری در زندگی روزانه چینی ها به شمار می رود و کاربردهای همگرا شده ای از جمله پیام رسان، پرداخت، تجارت الکترونیکی، شبکه های اجتماعی، اخبار و تولید روی آن صورت می گیرد، در صورت بروز چنین اتفاقی، به نظر می رسد عرضه محصولات سخت افزاری اپل در بازار چین به طرز چشمگیری کاهش یابد.
به گفته این تحلیلگر اپل، تخمین زده می شود که عرضه سالانه آیفون در این کشور بین 25 تا 30 درصد کاهش یابد و عرضه دیگر محصولات آن شامل ایرپاد، اپل واچ و مک بوک نیز با کاهش سالیانه 15 تا 25 درصد مواجه شود.
مینگ چی کو، تحلیلگری است که تاریخچه فعالیت های او از زمان ورودش به بازار کسب و کار اپل، حاکی از پیش بینی های درستی از بازار این شرکت است و به همین دلیل هرگاه تحلیلی منتشر کرده، صنعت فناوری با اشتیاق آنها را گوش داده و دنبال می کند.
البته اندازه گیری دقیق تاثیر اتفاقی که هنوز رخ نداده، بسیار دشوار است اما باید این نکته مهم را بخاطر داشت که درحال حاضر وی چت اپلیکیشن بسیار مهمی در چین محسوب می شود.
طبق اعلام Tencent، این اپلیکیشن درحال حاضر 1.203 میلیارد کاربر ثبت شده دارد که بسیاری از آنها یا در چین ساکن هستند یا مشتریان بین المللی هستد که با چین ارتباط دارند.
ترکیب شبکه اجتماعی، پیام رسان، تجارت الکترونیکی، اخبار و پرداخت موجب شده تا این اپلیکیشن برای چینی ها نفش فیس بوک، واتس اپ، آمازون، توئیتر، ایمستاگرام و گوگل را یکجا ایفا کند.
در صورتی که آیفون از این اپلیکیشن پشتیبانی نکند، دیگر جدابیت چندانی برای کاربران چینی نخواهد داشت. مانند رابطه بین هواوی و اندروید، دستگاه ها همچنان محصولات بسیار خوبی خواهند بود اما بدون اندروید مورد پسند نخواهند بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه