تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۷ تير

اطمینان حاصل کنید که به گزارش دادن حقایق می پردازید، و یا باید با مجازات روبرو شوید.
اداره ی فضای مجازی در چین، این هفته اخبار ملی را به گوش همه رساند، و به آن ها هشدار داد که گزارش های خود را بر مبنای رسانه های اجتماعی به عنوان منبع گزارش و بدون بررسی دقیق حقایق، قرار ندهند. این بیانیه کمتر از یک هفته پس از ملاقات رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و نقل قول های متفاوت صورت گرفت، ظاهرا داستانهای دروغین به وسیله ی برخی خدمات مشهور مانند Weibo و WeChat منتشر شده اند. ترجمه ی یکی از این اخطاریه ها به این شرح می باشد "استفاده از شایعات و شنیده های دیگران به منظور ایجاد اخبار و یا استفاده از حدس و گمان ها و تصورات که به تحریف واقعیات منجر می شود، ممنوع می باشد."
به طوری کلی تمام احساسات موجود کاملا سرکوب گرانه به نظر نمی رسد: اخبار مطمئن صحت داشته، عینی هستند و به صورت کتبی و متن نوشته می شوند، و به درستی به منابع موردنظر ارجاع داده شده اند. اگرچه در این بیانیه کمی لحن تهدیدآمیز نیز دیده می شود. اعلام شده است که خروجی به دست آمده از رسانه ها باید از مکانیسم های داخلی قوی برخوردار باشد تا بتواند از درز اخبار اشتباه در روز جلوگیری کند. در صورت موفق نبودن در این زمینه، اداره ی فضای مجازی، متخلف را به دلیل اخبار منتشر شده مجازات خواهد کرد، که در این زمینه به کمک تعداد کثیری از بازرسان اینترنتی نیاز خواهند داشت.
تمایل چین برای ایجاد سانسور چیز جدیدی نیست. زمانی که قدرت های اصلی به قرار دادن سایت های جدید در لیست سیاه می پردازند و آن ها را توسط بهترین فایروال های موجود بلاک می کنند، در حقیقت آن ها در حال پاکسازی محتوایی هستند که به وسیله ی اپلیکیشن ها و خدمات تایید شده منتشر شده اند. دولت نیز در حال کار کردن بر روی قوانین جدیدی است که رسانه های خارجی را از انتشار اخبار مختلف بدون اجاره گرفتن از دولت منع می کند، در حالی که از گوشه و کنارها جهان، از آزاد اندیش های دنیا می خواهد تا به رژیم سانسورکننده ی آن ها احترام بگذارند.

برچسب هاWeiboWeChat
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نسخه ویندوز برنامه WeChat حالا به انگلیسی صحبت می کند