گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ اسفند

بر اساس خبری از Associated Press، به دست آمده از گزارشات دولتی، چین در سال گذشته ۲۳ میلیون بار جلوی خرید بلیط قطار و هواپیما را توسط افرادی با اعتبار اجتماعی پایین گرفته است.
چین قانون ممنوعیت سفر افراد با نمرات پایین اعتبار اجتماعی را در ماه می سال ۲۰۱۸ تصویب کرد. بر طبق گزارش مرکز ملی اطلاعات اعتبارات عمومی چین که هفته‌ی قبل منتشر شد، مردم ۱۷.۵ میلیون بار از خرید بلیط هواپیما، و ۵.۵ میلیون بار از خرید بلیط‌های قطار پر سرعت منع شدند. این افراد به خاطر تخلفات رفتاری "بی‌اعتبار" شناخته شدند. در سال ۲۰۱۷، تنها جلوی ۶.۱۵ میلیون شهروند چین برای خرید بلیط‌های هواپیما گرفته شد.
به عنوان بخشی از این سیستم، دولت چین لیست سیاه عمومی از افرادی را تهیه کرد که در دادگاه مجرم شناخته شده‌اند و آن‌ها را با محدود کردن توانایی‌شان برای خرید بلیط‌های هواپیما و قطار مجازات می‌کند.
نمرات اعتبار اجتماعی همچنین با این فرض تهیه می‌شوند که به جلوگیری از رفتارهای ناشایست در حمل و نقل عمومی، مانند مواردی که مسافری افراد دیگر را برای نشستن بر روی صندلی هل می‌دهد، کمک می‌کند.
دولت چین سیاست‌های مستقلی برای نظارت افراد و تنبیه رفتارهای بد در اماکن دارد. رتبه‌بندی اجتماعی افراد از نظر دولت ممکن است به خاطر دلایلی چون اجتناب از دادن مالیات، اذیت و آزار دیگران، و تبلیغات جعلی کاهش یابد. هم اکنون، هر زمان فردی بخواهد از ایست بازرسی شهری عبور کند، یا به کشور وارد یا از آن خارج شود، از وی خواسته می‌شود اطلاعات شناسایی و اثر انگشت خود را بدهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه