امنیت
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ دي

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: عدم توجه به موارد ایمنی و هشداری در فضای مجازی، به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه، می‌تواند آسیب‌های فراوان و جبران‌ناپذیری را متوجه افراد نماید لذا کاربران شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه باید به اطلاع‌رسانی‌ها و هشدارهای مکرر پلیس فتا توجه کنند.
سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو در مصاحبه ی زنده ی رادیوی با صداوسیمای مرکز استان زنجان گفت: سهولت، دسترسی و قیمت پایین سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند سبب شده گروه‌های کثیری از افراد به‌راحتی به این گوشی‌ها دسترسی پیدا کرده و بدون داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق از تأثیرات آن‌ بر زندگی شخصی، ساعات زیادی از وقت خودشان را صرف استفاده از گوشی تلفن همراه می‌نمایند.
وی یادآور شد: تلفن‌های همراه به روش‌های مختلف و به‌واسطه اقداماتی که از آن اطلاع ندارند، مورد سوء استفاده سودجویان قرار می‌گیرد؛ به‌ نحوی‌ که کاربران در هنگام نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن موبایل بدون آگاهی و به‌ صورت ناخواسته، اجازه ی دسترسی اطلاعات پایه‌ای شامل نام، تصویر پروفایل، لیست مخاطبان و دیگر اطلاعات خصوصی را به تولیدکننده ی اپلیکیشن می‌دهند که این اقدام می‌تواند تهدیدات فراوانی را متوجه آن‌ها نماید.
سرهنگ آدینه لو تأکید کرد: برخی کودکان و نوجوانان صبح که از خواب بیدار می‌شوند، قبل از آنکه صبحانه بخورند سراغ تلفن همراه می‌روند و ساعت‌های زیادی از وقت خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند. اگر والدین نتوانند کنترلی بر روی بازی‌های آنلاین فرزندشان اعمال کنند، به‌راحتی به بازی‌های آنلاین اعتیاد پیدا می‌کنند.
این مسئول انتظامی افزود: افرادی که با گوشی‌های هوشمند از شبکه‌های اجتماعی استفاده‌ای اعتیاد گونه دارند نسبت به افراد عادی احساسات منفی بیشتری ازجمله افسردگی را تجربه می‌کنند و همین امر باعث انزوا و سردی روابط فامیلی شده و بر روابط خانوادگی تأثیرات مخربی می‌گذارد.
 
سرهنگ آدینه لو در پایان‌بر ضرورت ارتقاء ضریب امنیتی سیستم‌های کاربران تأکید کرد و گفت: کاربران با مراجعه به سایت cyberpolice.ir و بهره‌مندی از هشدارها و راهنمایی‌های آن، ضریب امنیتی سیستم خود را بالابرده و اجازه ی سوء استفاده به هکرها و افراد سودجو را ندهند و بسترهایی که زمینه‌ساز وقوع جرائم است را از بین ببرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه