کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

فشار اپل بر توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌های مبتنی بر اشتراک در حال حاضر تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر درآمدهای App Store گذاشته است. بر طبق گزارش جدیدی از Sensor Tower مربوط به اواخر هفته‌ی جاری، درآمد حاصل از هر آیفون در ایالات متحده ۳۶ درصد رشد داشت و از ۵۸ دلار در سال ۲۰۱۷ به ۷۹ دلار در سال ۲۰۱۸ رسید. بر طبق معمول، بخش بزرگی از این افزایش را می‌توان به بازی‌های موبایلی نسبت داد، که بیش از نیمی از میانگین درآمد هر گوشی را شامل می‌شود. با این حال، رشد قابل ملاحظه‌ای در دسته‌بندی خارج از بازی دیده می‌شود – از جمله‌ی آن‌ها اپ‌های مبتنی بر اشتراک هستند.
بر اساس یافته‌های این گزارش، هزینه کردن در هر اپ در ایالات متحده رشدی بیش از سال ۲۰۱۷ داشت.
از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، کاربران آیفون به طور متوسط ۲۱ دلار یا بیشتر برای خرید برنامه‌های داخلی و دانلود اپ‌های پرداختی صرف کردند که ۳۶ درصد افزایش در مقایسه با ۲۳ درصد افزایش از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ داشتند. در آن زمان، درآمد در هر دستگاه از ۴۷ دلار به ۵۸ دلار رسید.
Sensor Tower خاطر نشان کرد، با این وجود، اعداد و ارقام ۲۰۱۸ کمی پایین‌تر از رشد ۴۲ درصدی میانگین هزینه کردن‌ها در هر دستگاه بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ بود. در آن زمان، رشد درامد از ۳۳ دلار به ۴۷ دلار رسید.
به طور معمول، بازی‌های موبایلی همچنان بیشترین بخش هزینه‌ها در آیفون را به خود اختصاص می‌دهند. در سال ۲۰۱۸، این بخش شامل ۵۶ درصد از میانگین پولی بود که مصرف‌کنندگان خرج کردند که به عبارتی ۴۴ دلار از مجموع ۷۹ دلار پول هزینه شده برای هر آیفون بود.
اما جالب‌ترین موضوع مربوط به اوضاع دسته‌بندی‌هایی غیر از بازی در سال گذشته است. برخی دسته‌بندی‌ها شامل اپ‌های مبتنی بر اشتراک که در بالای نمودارها قرار داشتند، شاهد رشد سالیانه‌ی بالاتری در سال ۲۰۱۸ بودند. برای مثال، اپ‌های سرگرمی در این سال ۸۲ درصد رشد داشتند. اپ‌های سبک زندگی هم ۸۶ درصد رشد کردند و به ۳.۹ دلار رسیدند. دیگر دسته‌بندی‌هایی که در پنج رده‌ی اول جای گرفتند، اپ‌های Health & Fitness ،Music و Social Network بودند. این اطلاعات نشان می‌دهند اپ‌های اشتراکی نقش مهمی در کمک به مردم برای هزینه کردن بازی کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه