امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

در فوریه سال جاری، متخصصان شرکت امنیت فضای مجازی Dr Web، مجموعه ای از برنامه ای مخرب برای سیستم عامل آندروید را معرفی کردند که دارای پتانسیل زیادی برای تخریب فایل های هدف می باشد. این ویروس از دسته ویروس های تروجان به شمار می آید. متخصصین Dr Web برای این ویروس نام اسکاندیناویایی Android.Loki.1.origin, Android.Loki.2.origin و Android.Loki.3 انتخاب کرده اند. در حال حاضر ویروس در برنامه Library Android OS نیز وجود دارد.
کاربر با دانلود نرم افزار کتابخانه liblokih برای اولین بار ویروس را دانلود خواهد کرد. در نتیجه آنتی ویروس Dr Web ویروس تروجان  Android.Loki.6 را در گوشی شما شناسایی خواهد کرد. البته این برنامه با دو تروجان دیگر Android.Loki.3  و  Android.Loki.1.origin به صورت مخفی اجازه پردازش و دسترسی به فایل های کاربر را پیدا خواهد کرد. در مورد ذکر شده کاربر با دانلود هر یک از اپلیکیشن های Google Play ویروس را در گوشی خود نصب خواهد کرد و پس آن تمامی برنامه ها و فایل ها به ویروس نامبرده آلوده خواهد شد. این ویروس می تواند فایل ها و نرم افزار ها را بدون هیچگونه هشدار قبلی از گوشی قربانی پاک کند.
جالب است بدانید هرگونه تلاشی برای حذف این ویروس مخرب می تواند به دستگاه تلفن فرد آسیب برساند و پس از آن هربار که کاربر گوشی خود را به هر دلیلی restart نماید گوشی به راحتی بوت نخواهد شد. در حال حاضر تنها راه از بین بردن این ویروس نصب مجدد سیستم عامل بر روی گوشی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه