اپلیکیشن
معصومه ناظری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

فیسبوک تنها شرکت تولید فناوری نیست که تمایل دارد به سرعت محتوا را به کابرانش برساند.
بر اساس گزارش روز جمعه ی Re/Code، گوگل و توییتر در حال تشکیل گروهی هستند تا نسخه ی منبع باز محتوای فوری فیسبوک خود را بسازند.
گوگل و توییتر این پروژه ی منبع آزاد را طراحی خواهند کرد با این امید که دیگر شرکت های تولید فناوری این پلتفرم را به کارگیرند. گفته شده با وجود تعدادی ناشر در این حوزه، این طرح پاییز راه اندازی شود. مهم ترین عاملی که این طرح را از طرح فیسبوک متمایز می کند این است که گوگل و توییتر خود میزبان محتوا نیستند، بلکه کلیک روی یک لینک تصویر محل صفحه ی وب را ظاهر می کند.
این طرح برای کاربران، از لحاظ عملکرد شبیه مقالات فوری فیسبوک است اما ناشران از این که میزبان محتوای خود باشند بسیار خوشنود خواهند شد.
برای بسیاری از ناشران اینترنتی، فیسبوک بهترین راه در ترافیک وب یک سایت است که موضوعی بسیار خوب است اما ترس ناشران از این است که شخص ثالث قلمداد شوند. دیوید کار، جدول نویس نیویورک تایمز، این نگرانی را در گزارشی که در اکتبر 2014 نوشته به وضوح توضیح می دهد:
سگ فیسبوک بی قلاده و آزاد است، و بیشتر رفتاری دوستانه دارد، نه گرسنه. اما همه می دانند که اگر سگی بسیار بزرگ باشد می تواند شما را تا کام مرگ بکشاند.
در ماه می، زمانی که فیسبوک مقالات  فوری اش را گسترش داد، جیسون ابروزس و جنی ریال  چنین گفتند که:«این کار در صورتی که انجام شود آن ها سر درگم اند، و اگر موقعیت مشخصی نیز نداشته باشند باز هم سر درگم اند.» بدین معنا که اگر ناشران به جمع گروه فیسبوک نپیوندند شکست می خورند و اگر در کسب و کار نیز بیش از حد به فیسبوک اعتماد کنند باز هم شکست خواهند خورد.
اپل نیز خبر از آغاز به کار پلتفرم اخبار با نام News در iOS 9 داد. این اپلیکیشن میزبان محتوای ناشر است. آن گونه که Re/Code اشاره می کند اپل و فیسبوک به ناشران این امکان را می دهند تا تمام سود تبلیغاتی که بابت محتوایشان به دست می آورند را نگه دارند.
ظاهرا گوگل و توییتر می خواهند از افزایش این نگرانی ها جلوگیری کنند درحالی که هنوز تجربه ی سریع کار با تلفن همراه را پیشنهاد می دهند. به نظر می رسد این مشارکتی برد-برد است اما هنوز برای طرح چنین ادعایی خیلی زود است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

iOS 9 منتشر شد: چگونه آن را دریافت کنید