تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

طراحان تولید کننده ی اتومبیل فرانسوی ؛ رنالت، ماشینی مفهومی ساخته اند تا پنجاهمین سالگرد فوت معروف ترین معمار قرن بیستم، le corbusier  ملقب به  coupe corbusier گرامی بدارند . با کاپوت های بلند، کابین های شیشه ای کوتاه و و درهای دو سطحی در پشت ، coupe corbusier آمیزه ای از اشکال هندسی و زوایای گرد است که استایل اختصاصی این معمار بزرگ را منعکس میکند .
این مرد با نام چارلز ادورد جنرت گریس در ششم اکتبر 1887 در سوئیس متولد شد و بیشتر با نام le courbusier معروف است . ( تخلصی که بعد از مهاجرت به فرانسه و ساکن شدن در آن گرفت ) ، او مردی است که این ماشین مفهومی او را به عنوان یک معمار، یک طراح، نقاش و یکی از نخستین پیشگامان معماری مدرن گرامی میدارد . در طی فعالیت حرفه ای 50 ساله اش ، طراحی های ساختمان او در سراسر اروپا، هند و آمریکا ساخته شدند . امسال 50 امین سالگرد فوت او است .که در آگوست 1965 اتفاق افتاد .


رنالت میگوید : " تیم رنالت مفتخر است که یاد این معمار و طراح خلاق را که معماری را از نو اختراع کرد و آن را گسترش داد و در دسترس قرار داد ، گرامی بدارد . افکار و ساختار با ارزش او چیزی است که ما به اشتراکش میگذاریم . ایده های ساختار بصری ساده و خوشایند از منظر زیبای شناختی ؛ ظرافت های هندسی و تسلط هادی های نور در ساخت ماشین مفهومی coupe corbusier استفاده شدند .

دو سال پیش ، تیم های طراحی گروه رنالت به طور مرتب در حال کار بر سوژه های پیشگام و فراتر از حالی بودند که ممکن بود آینده ی احتمالی وسیله های نقلیه ای را پیش بینی کنند که کاملا نسبت به محدوده ی بازسازی رنالت نامربوط بودند . این فعالیت ها به گونه ای است که برای کارمندان این فرصت را فراهم میکند که ایده های جدید را جستجو کرده و خلاقیت هایشان را جدا از طراحی های استاندارد به اجرا در آورند تا بتوانند در هنر ساختن وسیله ی نقلیه به صورت آزادانه و با حالتی باز سازانه شرکت کنند . امسال این تیم ها تصمیم گرفتند روی موضوع " اشیا فرهنگی فرانسه " کار کنند و به سال 1930 رجوع کردند که گفته میشود عصر طلایی اتومبیل فرانسه است .
رنالت با توجه به طرحش میگوید " این تاثیر از le courbusier مرجع واضح این انعکاس است ، نوعی معرفی مفهومی به اتومبیل های مدرن . "
گرچه چنین چیزی گفته شده اما شواهد میتواند در استفاده از روکش های محافظتی سریع مشابه اتومبیل های این دوره پیدا شود و اشکال هندسی le corbusier در همه جای بدنه به کار رفته اند ، این ایده همچنین شامل نشانه هایی از دیگر مفاهیم و ایده های رنالت میشود ، مانند KWID 2014 ، که به خصوص در درهای دوسطحه و رادیاتور بزرگ و اصلی مشخص است .
رنالت با این حال چیزهای خاصی درباره ی وسیله ی نقلیه نگفته  ، مثلا نشانه های از ابعاد و پاورترین آن ، البته اگر پاورترینی در کار باشد . به نظر میرسد که برای نمایشی ساده ، این وسیله در ویلای مدرنی در poissy در خارج از پاریس به نمایش در می آید . در نمایشگاهی به نام ماشین ها برای زندگی : اتومبیل و مدرنیسم در قرون بیستم و بیست و یکم .
در کنار رنج دیگری از خلق و آثار هنری اتومبیل های دیگر ، centre des monuments nationaux فرانسه نمایشگاهی را ترتیب داده تا میراث طراحی و تولید اتومبیل فرانسه را که جشن بگیرد ، که از 22 اکتبر 2015 آغاز شده و تا بیستم ماری 2016 ادامه میابد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ماشین بعدی شما ممکن است استاندارد ترمز خودکار را داشته باشد