تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

درست مانند کمربند و کیسه ی هوا قبل از آن ، ترمز خودکار نیز به زودی از یک چیز اضافه ی اختیاری به یک ویژگی استاندارد تبدیل میشود.
10طبق گفته های مدیریت امنیت ترافیک جاده ی ملی (NHTSA) و موسسه ی بیمه ی امنیت جاده (IIHS) ، اتومبیل ساز گفته اند که قرار است ترمز خودکار را در ماشین هایشان به یک ویژگی استاندارد تبدیل کنند ، در حالیکه هنوز زمان استاندارد سازی این ویژگی مشخص نشده است ، خیلی از اتومبیل سازان آن را به عنوان یک گزینه پیشنهاد میکنند .
این 10 اتومبیل ساز Adui,bmw,ford,genetal motors,mazda,mercedes,benz,telsa,toyota,volkswagon  و volvo اند .


سیستم ترمز خودکار شامل رادار، دوربین یا لیزر میشود که تشخیص میدهند آیا جسمی خیلی نزدیک است یا نه . اگر راننده ای در مقابل یک مانع یا شی بیرونی عکس العمل نشان ندهد ، سیستم ماشین به صورت خودکار ترمز میگیرد .
بر اساس گفته های نیویورک تامیز،ثابت شده که این سیستم ها موثر اند : بیمه ادعا میکند که خسارات مالی در volvo که از ترمز خودکار استفاده میکند 15 درصد از آنهایی که استفاده نمیکنند کمتر است .


IIHS میگوید این سیستم ترمز خودکار میتواند تا 25 درصد خسارات و آسیب ها را پایین بیاورد. این موسسه همچنین شروع کرده تا جوایز top safety pick+ را به ماشین هایی بدهد که در آزمایش آسیب خوب امتیاز آوردند و مجهز به سیستم های خودکار جلوگیری از آسیب دیدگی جلو بودند ، اهدا کند .
این حرکات همه نشانه های روند امنیت خودکارند که در تلاش برای خارج کردن راننده از محاسبه تا حد ممکن اند . یک اتومبیل ساز میتواند یک ماشین را از لحاظ ساختاری بسیار محکم بسازد اما انسان ها بازهم میتوانند تصمیم های ضعیف گرفته و تراژدی به بار بیاورند . volvo برنامه ای جالب دارد که تا سال 2010 هیچ مرگی در ماشین هایش به وقوع نپیوندد.
NHTSA عنوان میکند که این 10 تولید کننده برای 57 درصد وسایل نقلیه ی سبک در آمریکا عضویت ارائه کردند و امید است که هر اتومبیل سازی به این قضیه ملحق شود. تجسم این موقعیت دشوار نیست . البته به این معنی نیست که ماشین های خودکار حاضر و آماده اند . تکنولوژِ ی مانند ترمز خودکار قدم مهمی به سوی خودکار شدن است اما این مساله بیشتر برای امنیت راننده هایی است که آنطور که باید متوجه موانع نیستند.
همیشه عجیب بوده که چرا ترمز خودکار- که یک وسیله ی امنیتی است نه تجملی یا برای راحتی - یک عنصر اختیاری در ماشین ها بوده .اگر چه یک زمان کیسه ی هوا و کمربند ها هم اختیاری بودند . در بیانه ای ، مدیر NHTSA ، مارک روزنکایند گفت " این 10 تولید کننده به یک قانون بسیار مهم متعهد شده اند : AEB یک تکنولوژی نجات دهنده ی جان است که باید برای هر دارنده ی وسیله ی نقلیه ای آماده باشد . " اتومبیل سازان قادر خواهند بود تا این ویژگی را در ساختمان تحقیقات وسایل نقلیه ی جدیدا توسعه داده شده ی IIHS امتحان کنند . IIHS,NHTSA و این اتومبیل سازان در حال تلاش برای برنامه ریزی یک زمان قطعی برای استاندارد سازی این ویژگی اند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بعد از خبر رسوایی کلاهبرداری موجودی volkswagen از تعادل خارج شد