تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ شهريور

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت مدتی است که ویندوز ۱۰ را در اختیار کلیه کاربران خود قرار داده است، و این نسخه از ویندوز با استقبال بی‌نظیری از کاربران مواجه شده است. مایکروسافت در ویندوز ۱۰، ویژگی و قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود طراحی کرده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰، بهینه‌سازی باتری و افزایش عمر آن است. عمر باتری یکی از مواردی است که کاربران همیشه در این خصوص شکایت‌هایی را دارند و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در خصوص افزایش عمر باتری استقبال می‌کنند.
مایکروسافت در ویندوز ۱۰ از قابلیت جدیدی برای افزایش و بهینه‌سازی مصرف باتری به نام، "Battery Saver" رونمایی کرده است. این قابلیت برای کلیه دستگاه‌هایی که امکان نصب ویندوز ۱۰ بر روی آن‌ها وجود دارد همچون لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها قابل استفاده است.


این قابلیت به شما امکان کنترل مصرف باتری را می‌دهد، و اجرای  برنامه‌های پس‌زمینه را برای شما محدود می‌کند. وقتی شما این قابلیت را فعال می‌کنید، این تغییرات درجهت بهینه‌سازی مصرف باتری در سیستم شما صورت می‌گیرد: برنامه‌های پس‌زمینه محدود می‌شود، به‌روزرسانی تقویم و ایمیل، و کاشی‌های منوی استارت متوقف می‌شود.
دکمه ویندوز و i را همزمان فشار دهید تا وارد بخش "Battery Saver" و تنظیمات مربوط به آن شوید، در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به باتری را وارد کنید، مثلا می‌توانید وارد کنید که باتری به چه درصدی از شارژ که رسید،" Battery Saver " فعال شود، یا می‌توانید مشخص کنید کدام اپلیکیشن‌ها آپدیت دریافت کنند.


کورتانا برای کاربران ویندوز ۱۰ آشنا است، دستیار صوتی ویندوز ۱۰ که در نوار ابزار قرار دارد، و در صورت نیاز به کمک می‌توانید روی کمک آن حساب کنید. بحث بر سر مصرف کورتانا زیاد است و هنوز نتیجه قطعی منتشر نشده است که وقتی کورتانا فعال است بر مصرف باتری نتیجه منفی می‌گذارد یا خیر! اما در مورد قابلیت "Hey cortana"، مایکروسافت پذیرفته است که فعال بودن این قابلیت بر مصرف باتری اثرگذار است، و بهتر است برای مصرف بهینه باتری قابلیت  "Hey cortana" را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، در منوی جست‌و‌جو عبارت "Cortana" را بنویسید و وارد شوید. سپس قابلیت "Let Cortana respond to Hey Cortana" را "Off" کنید.


اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی ویندوز را با سایر دستگاه‌ها قطع کنید. ویندوز ۱۰ خود را به‌روزرسانی می‌کند بدون این‌که شما مطلع شوید، و می‌تواند این به‌روزرسانی را با سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت شما به اشتراک‌ بگذارد که این عمل در مصرف باتری شما نقش به‌سزایی دارد. برای غیر فعال کردن این قابلیت می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و مسیر زیر را دنبال کنید:
Update & security > Windows Update > Advanced options > Choose how updates are delivered
و این قسمت را غیرفعال کنید.



دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10