تکنولوژی
سارا محمد علیئی۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

کمپانی صنایع کمبریج، به جای دو هزار نفر از کارگران خود از رباتها استفاده می کند. بر اساس گزارش ام آی تی تکنولوژی در آینده ای نزدیک تمامی محصولات این کمپانی به وسیله ربات ها تولید خواهد شد.
این کمپانی تعداد 3000 کارمند استخدامی دارد که در آینده ای نزدیک تنها یک سوم این تعداد در کمپانی مشغول به کار خواهند بود.
این امکان وجود دارد که اکثر مشاغل درچین به استفاده از ربات ها به جای انسان گرایش پیدا کنند اما این خود مشکلی بزرگ است زیرا برای اعمال چنین تغییراتی نیاز به سیستم های پیچیده و کامل سخت افزاری و نرم افزاری بصورت بسیار دقیق است.
از طرفی دیگر، کارگران می توانند با انعطاف پذیری بیشتر، ابتکار و خلاقیت مشکلات غیر منتظره را بهتر حل کنند.
ربات ها نیز با برنامه ریزی برای حرکت بر روی مسیرهای مشخص خط تولید، به صورت جدی و بدون اتلاف وقت پروسه تولید را تسریع می کنند.

هزینه استخدام کارگران در چین بسیار گران تر از بکارگرفتن ربات ها در محیط کسب و کار است در نتیجه صاحبان کسب و کار تمایل بیشتری به استفاده از ربات ها دارند .در حال حاضر چین یک چهارم تولیدات در جهان را به خود اختصاص داده است.
کارشناسان بر این باورند که شرکت ها یا مجبور به تولید محصولات از طریق ربات ها خواهند بود یا  بازار رقابت را ترک کنند.اگر اکثریت این شرایط را بپذیرند مطمئنا چین به کشوری پیشرفته و با تکنولوژی بالا تبدیل خواهد شد.
البته ناگفته نماند کارگرانی که ربات ها جای آنها را می گیرند برای عملیات پیچیده تری به کار گرفته خواهند شد. ربات ها هر روزه در حال تحول هستند و انتظار می رود بزودی شاهد پیشرفت چشمگیری در این عرصه داشته باشند.

برچسب هاChineTechnologyRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برای اولین بار یک ربات در دوره راهنمایی درس می خواند