ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱ شهريور

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که به زودی کاربران از طریق یک اپلیکیشن امکان دسترسی به وضعیت کیفیت شبکه ارتباطی در سراسر کشور را خواهند داشت.
محمدجواد آذری جهرمی ضمن اعلام این خبر گفت:‌ «مدام و در لحظه در حال پایش منطقه به منطقه کیفیت شبکه هستم. یکی از نکات مهمی که در این دوره پایه‌ریزی کرده‌ایم این است که شرایطی فراهم کنیم که مردم در قالب یک اپلیکیشن روی گوشی‌های تلفن‌همراه کیفیت شبکه ارتباطی سراسر کشور را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنند. با اینکار به عنوان یک کاربر می‌توانید در جریان باشید که در نقطه‌ای که حالا در آن قرار گرفته‌اید کیفیت اپراتورها چگونه است.»
او در ادامه افزود: «این کار را تبدیل به محصولی کرده‌ایم که می‌خواهیم به عنوان یک داشبورد به مردم عرضه کنیم. اینکه من بتوانم موضوع قیمت و کیفیت اینترنت را از طریق سازمان تنظیم به صورت شفاف در اختیار مردم بگذارم برایم مهم است.» آنطور که جهرمی اعلام می‌کند این اپلیکیشن برای دسترسی به وضعیت شبکه ارتباطی کشور به زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
براساس آمار اعلام شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت انتقال شبکه داخل به بیش از ۲۰ ترابیت بر ثانیه رسیده و ظرفیت لایه سه به بالا بیش از ۱۰ ترابیت بر ثانیه گزارش شده است. ظرفیت در حوزه بین‌الملل نیز حدود ۲/۲ ترابیت بر ثانیه است که این میزان در ابتدای شروع کار محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات ۲/۱ ترابیت بر ثانیه بوده است.
جهرمی با اتکا به این آمار مدعی است که زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور در دوسال گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته است. این ادعا در حالی از سوی وزیر ارتباطات مطرح می‌شود که کاربران در چند ماه گذشته نسبت به کاهش و سرعت و اختلال در شبکه اینترنت انتقاد‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند. وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال پیوست که چرا با توجه به افزایش میزان پهنای باند و بهبود کیفیت شبکه ارتباطی کاربران همچنان تجربه خوبی در استفاده از سرویس‌ اینترنت خود ندارند گفت:‌ «این اتفاق به خاطر فیلترینگ تلگرام رخ می‌دهد. وقتی کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده‌شان در دسترس‌شان بود و از آن استفاده می‌کردند هیچ نیازی به استفاده ابزارهای دور زدن فیلترینگ نداشتند و مشکلی هم در سرویس اینترنت خود احساس نمی‌کردند.» او در ادامه اعلام می‌کند: «امروز تجربه شما و کیفیتی که از اینترنت انتظار دارید در زمانی است که فیلترشکن شما روشن است تا به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشید. در اینجا ما دیگر مقصر نیستیم چون شاخص‌های کیفی شبکه سرجای خودش است. نه تنها در شاخص‌های کیفی شبکه افتی نشان داده نمی‌شود؛ بلکه نماینگر رشد است.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه