گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید دانشمندان، گربه ها می توانند نوزاد تازه متولد شده را از آسم محافظت کنند. این به خاطر توانایی منحصر به فرد یک حیوان کرک دار برای درمان و مقابله با بیماری متفاوت است. تا همین اواخر، گفته می‌شد که گربه ها نباید در آپارتمانی که در آن نوزاد تازه متولد شده وجود دارد، نگهداری شوند.
این نظریه به دلایل مختلفی، نظیر ایجاد عفونت های پوستی برای کودکان تایید شد اما دانشمندان برای اثبات این نظریه، این مشکل را به صورت جدی مورد مطالعه قرار داده اند و به نتیجه ی کاملا مخالفی دست یافتند. نتایج تحقیقات توسط متخصصان نشان داد که وجود گربه در محلی که نوزاد تازه متولد شده وجود داشته باشد سبب محافظت از نوزاد در برابر آسم خواهد شد.
حال باید گفت این دیگر یک راز نیست که گربه ها می‌توانند سلامتی صاحب خود را تضمین کنند. دانشمندان اطمینان دارند که ماده ی تولید شده توسط گربه ها می تواند از پیشرفت بیشتر آسم جلوگیری کند و به طور دائم ژن TT که علت ایجاد بیماری آسم است را غیرفعال نماید. البته تعامل ژن های انسان و گربه به طور کامل مورد کاوش قرار نگرفته است، اما طبق گفته‌ی دانشمندان، این موجودات مستحق احترام و توجه در میان مردم هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه