گوناگون
سارا محمد علیئی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۰ ارديبهشت

گروه بیوتکنولوژیست Twist Bioscience به همراه مایکروسافت و دانشگاه واشنگتن تصمیم به ساخت ژن های مصنوعی جهت ذخیره اطلاعات بر روی آن ها را دارند. این اطلاعات به صورت رمز نگاری بر روی ژن ها قرار خواهد گرفت، در نتیجه قرار است، بر طبق قرارداد، دانشگاه واشنگتن 10 میلیون اولیگونوکلئوتید به درخواست مایکروسافت تامین کند.( اولیگونوکلئوتید  به توالیهای کوتاهی (بین ۱۰ تا ۵۰) از نوکلئوتیدهای DNA و RNA گفته میشود)
ژن ها برای ذخیره سازی داده های دیجیتال استفاده خواهند شد. با استفاده از تکنولوژی تجهیزات در دانشگاه سان فرانسیسکو، توانایی به رمز در آوردن مقادیر زیادی از اطلاعات در بر روی ژن مصنوعی امکانپذیر خواهد بود.
عمر مفید داده ها در رسانه های فیزیکی، معمولا بسیار بالا است، اما هنوز محدود است. به عنوان مثال، اطلاعات بر روی دیسک های نوری ممکن است برای ده ها یا حتی چند صد سال بطور ذخیره باقی بماند. اما چندی پیش، دانشمندان یک راه قابل اعتماد، برای ذخیره داده ها به طور مستقیم به روی DNA مصنوعی پیدا کرده اند، در نتیجه اطلاعات می تواند هزاران سال دست نخورده باقی بماند.
با توجه به بررسی های شاخه زیست شناسی مولکولی در دانشگاه هاروارد، مولکول DNA – یک منبع ذخیره سازی بسیار متراکم است. یک گرم از DNA می تواند حدود 700 ترابایت (حدود 14000 دیسک Blu-ray با ظرفیت هر دیسک 50  گیگابایت) داده را در خود جای دهد.امیلی لپروست مدیر موسسه  Twist Bioscienceمی گوید " این کار مثل این است که شما قادر باشید تمام دانش هستی را در پشت صندوق عقب یک خودرو جا دهید"
هنوز کاملا مشخص نیست مایکروسافت چگونه می خواهد این اطلاعات را بر روی ژن های مصنوعی ذخیره کند، با این حال تکنولوژی به ما این امیدواری را خواهد داد که اطلاعات را ذخیره کنیم .یکی از محققین مایکروسافت داگ کارمین می گوید با توجه به فاز اول آزمایش ها ما قادر به ذخیره و بازیابی 100 درصدی اطلاعات خود بر روی ژن ها می باشیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Microsoft مشکل امنیتی ۳ ساله‌ی IE را در نهایت مرتفع ساخت